Najrozsądniejsze wersje Mercedesów Klasy A i B. Na rynku jeszcze w tym roku

Najrozsądniejsze wersje Mercedesów Klasy A i B. Na rynku jeszcze w tym roku

Hybrydowe Mercedesy klasy A i B
Hybrydowe Mercedesy klasy A i BŹródło:Mercedes
Dla mieszkańców miast hybrydy plug-in, ładowane z gniazdka, to rozwiązanie najrozsądniejsze. Do pracy i z pracy można jeździć wyłącznie na prądzie. A w dalszą podróż na benzynie. Mercedes właśnie wprowadza na rynek swoje kompakty klasy A i B w wersji hybrydowej plug-in.

Niemiecki koncern wprowadza na rynek kompaktowe PHEV-y (plug-in hybrid electric vehicle) zasilane trzecią generacją hybrydowego układu plug-in. Klasa A i B będą dostępne z alternatywnym napędem w salonach jeszcze w 2019 roku.

Hybrydowe Mercedesy klasy A i B

Jak z osiągami? Trzeba przyznać, że są imponujące. Moc systemowa zelektryfikowanych Mercedesów wynosi 218 KM, zaś moment obrotowy 450 Nm. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh. Model A 250 e dysponuje zasięgiem do 68 km (WLTP), przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 235 km/h. Wersja sedan (A 250 e Limuzyna) może przejechać na napędzie elektrycznym do 69 km, rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, zaś jego prędkość maksymalna to 240 km/h.

Hybrydowe Mercedesy klasy A i B

Z kolei model B 250 e dysponuje zasięgiem do 67 km, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 sekundy i jest w stanie rozpędzić się do 235 km/h. Prędkość maksymalna nowych PHEVów Mercedesa w trybie zeroemisyjnym wynosi 140 km/h.

Hybrydowe Mercedesy klasy A i B

Pojazdy wyposażono w silniki zamontowane poprzecznie. Dla przekładni dwusprzęgłowej 8F-DCT, która technicznie bazuje na skrzyni stosowanej w pojazdach z jednostką montowaną wzdłużnie, opracowano kompaktowy moduł hybrydowy. Po raz pierwszy w samochodzie niemieckiego producenta jednostka spalinowa jest uruchamiana przez motor elektryczny – kompaktowe hybrydy nie mają osobnego rozrusznika 12 V.

Nowe modele mogą zostać naładowane ze ściennej ładowarki (Wallboxa) o mocy 7,4 kW prądem zmiennym (AC) w ciągu 1 godziny 45 minut (od 10 do 100 proc. stanu naładowania baterii). W przypadku ładowania prądem stałym (DC) uzupełnienie energii w akumulatorze od 10 do 80 proc. zajmie około 25 minut. Gniazdo ładowania znajduje się na tylnym prawym błotniku.

Do końca 2019 roku Mercedes-Benz będzie posiadał w ofercie ponad 10 hybryd typu plug-in – od modeli kompaktowych po flagową Klasę S. Celem marki na 2020 rok jest zaoferowanie klientom ponad 20 modeli PHEV.

Czytaj też:
292 KM i 5,9 sekundy do setki. BMW serii 3 jako hybryda plug-in

Źródło: Mercedes-Benz