Najciekawsze premiery motoryzacyjne 2020 roku

Najciekawsze premiery motoryzacyjne 2020 roku

McLaren GT
McLaren GT Źródło: McLaren
Na te auta czekamy, one będą przedmiotem zachwytów i rozczarowań, o nie będziemy się spierać. W 2020 roku czeka nas mnóstwo premier samochodów elektrycznych, ale nie tylko prąd będzie dominował.

Volkswagen Golf 8 generacji
O niektórych samochodach już na Auto.wprost.pl pisaliśmy, bo producenci pochwalili się już zdjęciami, danymi technicznymi albo przynajmniej wizualizacjami. Inne samochody, które zadebiutują w 2020 roku, wciąż pozostają w ukryciu, tylko się o nich mówi, ale szczegółów brak. Oczywiście premier będzie znacznie więcej, ale te, które wymieniamy, są albo najciekawsze, albo pewne i istotne z punktu widzenia polskich klientów. Można spodziewać się kolejnych crossoverów i nowych wersji znanych SUV-ów, ale także kilku aut, które swoich poprzedników nie miały.

Aston Martin DBX
Weźmy chociażby Astona Martina DBX. Ten luksusowy SUV to pierwsze tego typu auto wyprodukowane przez brytyjską markę z górnej półki. Wóz można już zamawiać, w tym w Polsce, gdzie cena przekracza 1 mln zł. DBX napędzany jest 8-cylindrowym silnikiem AMG o mocy 550 KM, a jego prędkość maksymalna wynosi 290 km/h. Aston Martin obiecuje nie tylko luksusu, ale także niesamowite wrażenia z jazdy, a to dzięki regulowanemu zawieszeniu, dostosowującemu się do zakrętów.

Audi E-Tron Sportback
Również drogie auto pokaże Audi. Premierę będzie miało nowe A3 i e-Tron w wersji Sportback, ale także zupełna nowość, czyli Audi e-Tron GT. Superpłaski wóz (1,38 metra wysokości) będzie w pewnym stopniu bliźniakiem Porsche Taycana. Ma mieć moc ok. 600 KM i zasięg ponad 400 km plus instalację 800 wolt do szybkiego ładowania. Cena? Od 100 tys. euro w górę.

BMW M2 CS
Kilka premier szykuje BMW. Z jednej strony będą to auta „zwykłe”, jak przednionapędowa seria 2 Gran Coupe, bliźniak nowej serii 1, tylko z innym nadwoziem, a z drugiej auta naprawdę wyjątkowe. Czekamy na premiery nowych BMW M3/M4 z silnikami o mocy powyżej 500 KM i najbardziej ekstremalną wersję M2, czyli model M2 CS z silnikiem 450-konnym i karbonowym nadwoziem. Pewne jest także wprowadzenie na rynek elektrycznej wersji SUV-a X3, czyli iX3.

Chevrolet Corvette C8 Stingray
Wreszcie kupić będzie można rewolucyjną Corvettę – C8. Rewolucyjną dlatego, że 500-konny silnik umieszczono nie z przodu, ale za kierowcą i pasażerem, po raz pierwszy w historii. Wóz ma nieprawdopodobne osiągi i zachęcającą cenę, bo katalog startuje od 60 tys. dolarów. W Europie czekamy na nową Dacię Sandero, która ma być tak tania, jak poprzedniczka, ale znacznie nowocześniejsza, oraz elektryczną wersję Fiata 500, czyli Fiata 500 E. Tak samo zresztą, jak na elektryczną wersję Opla Corsy (Corsa e) i hybrydową wyłącznie Hondę Jazz. Japoński mieszczuch ma być jeszcze bardziej funkcjonalny od poprzednika, choć ciężko to sobie wyobrazić.

Land Rover Defender 2020
Rynek kompaktów znacznie się poszerzy. Peugeot pokaże nowego 308, stylizowanego jak większy 508 i mniejszy 208. Francuska firma, która właśnie połączyła się z Fiatem, jest na fali wznoszącej. Zresztą na efekty połączenia koncernów, jeśli chodzi o nowe modele, poczekamy niezbyt długo, najpóźniej do 2021 roku. Wracając do kompaktów, na rynek wjedzie ósmy Golf i kolejne jego odmiany, elektryczny Volkswagen ID.3, nowy Seat Leon, bliźniak Golfa i nowej Skody Octavii, mocne wersje wspomnianej Octavii i Skali (RS).

Toyota Mirai
Z ciekawszych premier, mniej popularnych, czekamy na nową Toyotę Mirai, zasilaną wodorem, elektrycznego Mini Coopera (SE będzie bliźniakiem BMW i3), Volkswagena ID.4, czyli elektrycznego crossovera podobnego osiągami do ID.3 oraz pokazywanego już i omówionego wielokrotnie Land Rovera Defendera.

Mercedes-Maybach GLS 600 4 Matic
Mercedes ma pokazać pod koniec roku nową S-Klasę, elektryczne auto z nadwoziem limuzyny (EQS), gigantycznego SUV-a Maybacha GLS i crossovera na bazie Klasy A, czyli GLA.

Volkswagen ID.3
Premier będzie znacznie więcej, na wszystkie czekamy, a pogłoski o końcu motoryzacji są grubo przesadzone.
Czytaj też:
Samochód roku Ameryki. Które z trzech aut wygra?
Czytaj też:
Nowa Corvette bez dachu. Moc to jedno, ale cena zwala z nóg, jest tak niska

Źródło: Wprost