Oficjalnych pomiarów wciąż nie ma, ale mówi się, że Jesko Absolut jest w stanie pokonać barierę 500 km/h.
Koenigsegg Jesko Absolut
Koenigsegg Jesko Absolut miał zostać pokazany na salonie w Genewie, ale targi odwołano, więc Szwedzi zaprezentowali nowe modele wirtualnie, dodali zdjęcia i ujawnili dane techniczne.
Koenigsegg Jesko Absolut
Genialny inżynier i szef firmy – Christian von Koenigsegg – pokazał model Gemera (pisaliśmy o nim na Auto.Wprost.pl), a zaraz potem Jesko Absolut.
Koenigsegg Jesko Absolut
Ten drugi to ekstremalna wersja Jesko, następcy Agery RS. Sama nazwa jest hołdem dla ojca Christiana, nazywał się właśnie Jesko von Koenigsegga.
Koenigsegg Jesko Absolut
Łącznie powstanie 125 egzemplarzy Jesko oraz Jesko Absolut. Wszystkie zostały sprzedane od razu, chociaż kosztowały powyżej 11 mln zł każdy. Szwedzi nie muszą się martwić zastojem na motoryzacyjnym rynku wywołanym pandemią koronawirusa.
Koenigsegg Jesko Absolut
Absolut różni się od Jesko tym, że podstawowy model przeznaczony jest do jazdy na torze, a Jesko Absolut do osiągania wysokich prędkości. Auto ma pojechać szybciej niż 500 km/h. Przypomnijmy, że obecnym rekordzistą jest Bugatti Chiron Super Sport 300+, który złamał barierę 300 mil/h (ok. 490 km/h).
Koenigsegg Jesko Absolut
Christian von Koenigsegg powiedział, że Jesko Absolut jest i pozostanie najszybszym Koenigseggiem w historii. Firma nigdy nie zbuduje szybszego.
Koenigsegg Jesko Absolut
Sercem Koenigsegga Jesko Absolut jest silnik V8 twin turbo o pojemności 5 litrów. Moc przenoszona jest przez 9-stopniową, wielosprzęgłową skrzynię Light Speed Transmission.
Koenigsegg Jesko Absolut
Moc maksymalna wynosi 1600 KM, a maksymalny moment obrotowy 1500 Nm. Auto waży 1320 kg.
Koenigsegg Jesko Absolut
Bak zalewa się paliwem E85, bo benzyna E95 i E98 obniża osiągi.Czytaj też:
Najbardziej odjechane auto rodzinne wszech czasówCzytaj też:
5 oszałamiających rekordów prędkości z ostatniego pół rokuCzytaj też:
Oto rekordzista. Najszybszy seryjny samochód świata.