Bestseller zrzucił starą skórę. Nowe BMW X1 także jako hybryda

Dodano:
Nowe BMW X1
Nowe BMW X1 Źródło: BMW
Najlepiej sprzedający się samochód z Bawarii ze znaczkiem „X” wjeżdża na rynek w nowej wersji. Troszkę popracowano nad jego stylizacją, ale głównie środkiem i wyposażeniem. Doszła także wersja hybrydowa, a napęd przenoszony jest na przód lub obie osie.

Każda z wersji SUV-a, a więc podstawowa, xLine, Sport Line, skończywszy na M Sport, została odmieniona. Wszystkie mają teraz analogiczną do nowej serii 1 powiększoną i połączoną pośrodku atrapę chłodnicy oraz nowe, adaptacyjne reflektory diodowe plus zderzak z wbudowanymi diodowymi światłami przeciwmgłowymi. Także większe wloty powietrza.

Nowe BMW X1
Nowe BMW X1

Z kolei z tyłu na nowo zaprojektowano wstawkę w pasie tylnym, a pośrodku uzupełniono lusterko zewnętrzne o mały projektor diodowy projektujący na ziemię dwukolorową grafikę „X1”. Dodano też nowe lakiery (beżowy Jucaro, metalizowany niebieski Misano oraz metalizowany BMW Individual Storm Bay).

Nowe BMW X1
Nowe BMW X1

Jeśli chodzi o jazdę, to auto – znów podobnie jak „jedynka” – ma napęd na przód bądź obie osie. Zastosowano silniki trzy- i czterocylindrowe. Sparowane mogą być, w zależności od wersji, z 6-biegową skrzynią manualną lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową.

Nowe BMW X1

Najsłabszy model BMW X1 sDrive16d ma moc 116 KM i spala 4,2-4,4 l/100 km, ale nie jest zbyt dynamiczny. Już jedna 231-konny, dostarczający 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego xDrive25d od 0 do setki przyspiesza w 6,6 s. Na szczycie oferty jak na razie znajduje się X1 xDrive25i. Benzynowe, podwójnie doładowane auto ma 231 KM i przenosi napęd na obie osie za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni Steptronic. Prędkość 100 km/h osiąga w 6,5 sekundy.

Nowe BMW X1

Prawdziwą nowości jest jednak BMW X1 xDrive25e, czyli pierwsza hybryda plug-in (a w więc auto mogące poruszać się wyłącznie na zasilaniu elektrycznym do 50 km). Zadebiutuje w marcu 2020 roku i ma baterię 9,7 kWh. Szczegółowe osiągi poznamy za jakiś czas.

W środku również zaszły delikatne zmiany. Standardowy monitor pokładowy ma 6,5 cala, jeśli ktoś wybiera wersję z nawigacją to 8,8 cala, a topowy nowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala może być obsługiwany głosowo, dotykowo lub za pomocą kontrolera BMW iDrive.

Źródło: BMW
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...