Inteligentniejszy robotnik. Nowy Nissan Navara
Navara to auto, które Japończycy sprzedają na 109 rynkach świata. Pomyślane jako wół roboczy zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorców często jest kupowany także jako auto rekreacyjne, odpowiednik SUV-a. Bo jak każdy pick-up jest dzielniejszy w terenie i naprawdę można nim zjechać z asfaltu bez ryzyka zadrapania i zniszczenia bulwarówki.
Jakie zmiany przeszedł Nissan Navara? Oto najważniejsze udoskonalenia:
-
Nowy silnik auta jest wydajniejszy i spełnia wymagania nowej normy emisji spalin (Euro 6d-Temp). Zużycie paliwa zostało zredukowane o 10 proc.
-
Zwiększono maksymalny moment obrotowy – z 403 na 425 Nm – bazowego motoru o mocy 160 KM, dzięki zastosowaniu podwójnego turbodoładowania.
-
Nowa, 6-biegowa przekładnia manualna, z krótszym niż dotychczas drążkiem zmiany biegów, jest wygodniejsza i pozwala oszczędzać paliwo.
-
Model wyposażono w nowy system multimedialny NissanConnect z bardziej przyjaznym dla użytkownika 8-calowym ekranem i usługami opartymi na połączeniu z internetem.
-
Zwiększono ładowność o 54-135 kg, w zależności od wersji.
-
Dopuszczalną masę całkowitą zwiększono do 3200 kg dla wersji King Cab oraz do 3250 kg dla nadwozia Double Cab.
-
Udostępniono system Trailer Sway Assist, który zwiększa stabilność toru jazdy holowanej przyczepy poprzez przyhamowywanie odpowiednich kół oraz sterowanie momentem obrotowym silnika.
-
Wszystkie cztery koła mają teraz hamulce tarczowe.
-
Zawieszenie podwyższono o 25 mm.
-
Kąt zejścia zwiększono z 25° do 27°, a kąt rampowy z 22° na 23°.
Ceny nowego Nissana Navara Double Cab w Polsce rozpoczynają się od 127 720 zł brutto za wersję Visia z silnikiem 2.3 dCi 160 KM, a najpopularniejsza wersja Tekna z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem 2.3 dCi 190 KM to wydatek rzędu 167 586 zł brutto. W gamie jest także nadwozie typu King Cab, dostępne w wersji Visia oraz jako podwozie do zabudowy.