Robert Lewandowski ma nowe auto. To limitowane Porsche za 1,3 mln zł

Dodano:
Piłkarze Bayernu Monachium wrócili do wspólnych ćwiczeń po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa. Robert Lewandowski zrobił furorę podjeżdżąjąc na trening nowy samochodem. Okazało się, że to Porsche 911 Speedster.

Kabriolet kapitana reprezentacji Polski zrobi duże wrażenie. Jego samochód jest najdroższym modelem w ofercie Porsche – Speedster kosztuje aż 1,3 mln złotych. To auto z limitowanej edycji, co sprawia, że nawet używane pojazdy są droższe od tych z salonu.

Porsche 911 Speedster to niesamowity hołd dla historii. Już kiedy debiutował jako pojazd koncepcyjny, wzbudził ogromną sensację.

Nowe Porsche 911 Speedster

Za jego bazę konstrukcyjną posłużyły modele 911 R (rocznik 2016) oraz 911 GT3. A za dostarczanie mocy odpowiada wysokoobrotowy, wolnossący silnik typu bokser o pojemności 4 litrów i mocy 510 KM. Połączono go z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów GT.

Wizualnie Speedster nawiązuje do swojej własnej historii – przodka wszystkich samochodów sportowych Porsche, modelu 356 „No. 1” Roadster z 1948 r. Limitowana edycja 911 Speedstera przypomina ten pojazd. W połowie 2019 r. w fabryce w Zuffenhausen powstało dokładnie 1948 egzemplarzy modelu.

Koncepcyjne wydanie 911 Speedstera pokazano w 2018 r., w trakcie uroczystości z okazji rocznicy 70 lat samochodów Porsche w Zuffenhausen. Później model zaliczył szereg kolejnych publicznych występów: na Festiwalu Prędkości w Goodwood, na zlocie Rennsport Reunion VI na torze Laguna Seca w Kalifornii oraz podczas paryskiego salonu samochodowego w październiku.

Nowe Porsche 911 Speedster

Sporo elementów prototypowej wersji modelu można teraz znaleźć – w tej samej lub zbliżonej formie – w aucie seryjnym. Wyróżnia je specjalnie ukształtowana pokrywa miękkiego dachu z dwoma wybrzuszeniami, czyli kluczowy element tego rodzaju sportowych aut od czasów 911 Speedstera z 1988 r. To jak dotąd największy i najbardziej skomplikowany pojedynczy panel z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym, jakiego Porsche użyło w modelu seryjnym. Dwa elementy wykończeniowe na wybrzuszeniach kryją komponenty systemu ochrony w razie dachowania, który należy do standardowego wyposażenia nowego dwumiejscowego pojazdu.

Nowe Porsche 911 Speedster

Zastosowane w prototypie bazowe poszycie zastąpiono dachem z tkaniny o lekkiej konstrukcji, który – pomimo purystycznej formy – nadaje się do codziennego użytku. W połączeniu ze skróconą, obniżoną ramą przedniej szyby oraz mniejszymi bocznymi oknami nadaje on 911 Speedsterowi charakterystyczny, atletyczny profil. Wyjątkowo nisko poprowadzona linia profilu – tzw. flyline – wyróżniała już historyczne modele, takie jak Porsche 356 Speedster z 1954 r.

Konstruując 911 Speedstera projektanci stawiali przede wszystkim na lekkość. Przednia pokrywa z kompozytów węglowych – o 2 kg lżejsza niż ta w 911 GT3 – oraz błotniki z tego samego materiału pochodzą z 911 R. Przedni zderzak zapożyczono z GT3, ale jego spoiler został zaprojektowany zupełnie od nowa. Zamiast zastosowanych w prototypie lusterek bocznych Talbot produkcyjna wersja modelu otrzymała elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka Sport Design. Wysuwany, aerodynamicznie zoptymalizowany tylny spojler oraz tylny zderzak to z kolei przystosowane na potrzeby nowego 911 Speedstera elementy z 911 GT3 Touring.

W kabinie znajdują się w pełni kubełkowe fotele z kompozytów węglowych z boczkami i zagłówkami wykończonymi czarną skórą, która pokrywa również podłokietniki na obiciach drzwi oraz skróconą dźwignię zmiany biegów. Środkowe panele siedzeń obszyto skórą perforowaną. Lekkie panele drzwi z czarnymi taśmami i siatki do przechowywania drobiazgów pozwoliły dodatkowo ograniczyć masę własną samochodu.

Zagłówki, karbonowe osłony progów drzwi i tarczę umieszczonego pośrodku obrotomierza ozdabia logo „Speedster”. Wszystkie wskaźniki mają białe wskazówki oraz czarne tarcze z zielonymi oznaczeniami – co stanowi nawiązanie do Porsche 356 Speedstera. Na zabudowie za fotelami znalazła się plakietka limitowanej edycji wraz z numerem seryjnym danego egzemplarza 911 Speedster – łącznie model powstał w liczbie 1948 sztuk.

Serce nowego 911 Speedster pochodzi z 911 GT3. Wolnossący, sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów swoją maksymalną moc – 510 KM – osiąga przy 8400 obr./min, a jego maksymalna prędkość obrotowa wynosi 9000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 470 Nm jest generowany przy 6250 obr./min. Nowy 911 Speedster przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s i osiąga prędkość maksymalną 310 km/h.

Źródło: X-news / Porsche
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...