Nowa Kia Sportage. Jakie będą silniki w najpopularniejszym SUV-ie marki?

Nowa Kia Sportage została opracowana pod gusta europejskich klientów, z dopracowanym na Europę zawieszeniem i układem kierowniczym. Wymiary nadwozia nowego Sportage’a w wersji europejskiej wynoszą – 4515 mm x 1865 mm x 1645 mm (długość x szerokość x wysokość), a rozstaw osi – 2680 mm.
Dzięki wymiarom zewnętrznym kabina auta najnowszej generacji oferuje dużo miejsca na nogi i nad głową. Pasażerowie tylnej kanapy mają 996 mm miejsca na nogi, odległość od siedziska do sufitu wynosi 998 mm. Bagażnik ma pojemność 591 litrów. Oparcie tylnej kanapy jest dzielone w proporcji 40:20:40. Po jego złożeniu pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1780 litrów.

Kia Sportage. Układy napędowe
Nowy Sportage będzie docelowo dostępny z szeroką gamą układów napędowych, w tym z najnowocześniejszymi układami hybrydowymi, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi najnowszej generacji.
Rozmieszczenie podzespołów układu napędowego w wersjach HEV (klasyczna hybryda) i PHEV (hybryda ładowana z gniazdka) zostało tak przemyślane, aby nie wpływały one negatywnie ani na wielkość przedziału pasażerskiego, ani na pojemność bagażnika. W wersji HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą, dzięki czemu przestrzeń na nogi dla pasażerów drugiego rzędu jest taka sama, jak w Sportage z silnikiem spalinowym. W nowym najpopularniejszym SUV-ie marki Kia w wersji PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta, co zapewnia równomierny rozkład masy oraz nie ogranicza przestronności wnętrza.
Sportage ładowany z gniazdka i jako zwykła hybryda
Sportage PHEV jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.
Sportage HEV również wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.
Nowy silnik 1.6 T-GDI jest również oferowany pod maską Sportage z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV), który opracowano w celu zmniejszenia emisji i optymalizacji zużycia paliwa. Sportage MHEV generuje moc 150 lub 180 KM. Czterocylindrowa jednostka napędowa odznacza się zwiększoną wydajnością dzięki zastosowaniu nowego i zoptymalizowanego procesu spalania, nowego układu chłodzenia oraz ograniczeniu tarcia kluczowych elementów silnika poprzez zastosowanie łożysk kulkowych o niskim tarciu, jak również dzięki zaawansowanemu systemowi zarządzania temperaturą pracy silnika.
Silniki tradycyjne wciąż dostępne
W chwili rozpoczęcia sprzedaży nowego Sportage w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM. Silnik ten jest wyposażony w technologie aktywnej kontroli emisji spalin SCR, która do minimum redukuje takie zanieczyszczenia, jak NOx i cząstki stałe. W wersji o mocy 136 KM nowy Sportage jest dostępny z technologią MHEV, która dodatkowo zmniejsza emisje i wpływa na poprawę osiągów samochodu.
Silnik 1.6 T-GDI współpracuje z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (7DCT). Dostępna jest także 6-biegowa przekładnia mechaniczna (6MT). Wersje z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra – z technologią MHEV lub bez – są łączone ze skrzynią biegów 7DCT.