Kia pokazała jeden z ważniejszych samochodów dla Polaków. To potencjalny bestseller na rodzimym rynku

Dodano:
Nowa Kia Niro Źródło: Kia
Kia zaprezentowała Niro nowej generacji. Nowe Niro zaprojektowano od podstaw, ma trzy układy napędowe, wszystkie przyjaźniejsze środowisku niż konwencjonalne auta spalinowe.

Nowe Niro, skonstruowane na platformie podłogowej trzeciej generacji, ma większe nadwozie i pojemność bagażnika od poprzednika. Kabina została urządzona minimalistycznie i awangardowo. Sercem nowego Niro są trzy najnowszej generacji zelektryfikowane układy napędowe, które obejmują wersję hybrydową (HEV), hybrydową typu plug-in (PHEV) i elektryczną (BEV). Modele PHEV i BEV będą zaprezentowane w późniejszym terminie, bliżej ich rynkowego debiutu.

Niro w wersji HEV jest napędzane przez benzynowy silnik Smartstream o pojemności 1,6 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliwa, ulepszonym układem chłodzenia i obniżonym tarciem. Niro HEV potrzebuje średnio 4,8 l benzyny na każde 100 km. W Korei sprzedaż nowej Kia Niro w wersji HEV rozpocznie się w tym miesiącu. Na wybranych rynkach na świecie auto zadebiutuje jeszcze w tym roku.

Odważny design

Nowa Kia Niro ma odważny design, inspirowany filozofią projektowania Kii „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. W projekcie nadwozia widać silny wpływ stylistyki samochodu koncepcyjnego HabaNiro z 2019 roku. Z nowoczesnym wyglądem crossovera współgra dwukolorowe nadwozie. Szeroki tylny słupek C, który poprawia przepływ powietrza oraz aerodynamikę, łączy się z tylnymi światłami w kształcie bumerangu.

Nowa Kia Niro

Niro drugiej generacji oferuje dziewięć kolorów nadwozia do wyboru. Oprócz nowego zielonego Cityscape klienci mogą wybierać między białym Snow Pearl, czarnym Aurora Pearl, niebieskim Mineral, szarym Interstellar, pomarańczowym Delight, czerwonym Red i szarym Steel. Po raz pierwszy Niro zapewnia dodatkową możliwość personalizacji wyglądu dzięki sześciu kontrastującym kolorom słupków C i trzem kolorom nakładek.

Bardziej przestronne wnętrze

Kabina jest wykonana z najwyższej jakości materiałów o przyjemnej w dotyku powierzchni, które tworzą awangardową atmosferę. Deska rozdzielcza zakrzywia się wokół pasażerów, przecinają ją poziome i ukośne linie. Nastrojowe oświetlenie wnętrza, dostępne w 74 kolorach, tworzy ciepłe i spokojne otoczenie. Wystrój wnętrza można dodatkowo dostosować poprzez jeden z trzech nowych kolorów: Charcoal, Medium Grey i Petrol.

Pomiędzy ukośnymi liniami deski rozdzielczej znajduje się 10,25-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, który w jednym opływowym ekranie integruje zarówno zestaw wskaźników, jak i multimedia. System ma wyraźną grafikę i intuicyjne w obsłudze menu, umożliwiające personalizację, dostęp do funkcji zapewniających łączność oraz ich obsługę. Pod ekranem umieszczono zintegrowany panel sterowania systemem multimedialnym i klimatyzacją.

Nowa Kia Niro

Pod względem wymiarów zewnętrznych nowa Kia Niro urosła w stosunku do poprzednika – długość wynosi 4420 mm, szerokość 1825 mm, a wysokość 1545 mm i rozstaw osi 2720 mm, co oznacza przyrost o – odpowiednio – 65 mm, 20 mm, 10 mm i 20 mm.

Jednocześnie fotele, dostępne (w siedmiu tapicerkach do wyboru), zajmują mniej miejsca niż siedzenia stosowane wcześniej i poprawiają komfort podróżowania dzięki lekkiej konstrukcji. Za naciśnięciem przycisku fotel po stronie pasażera można łatwo odchylić, aby uzyskać wygodną pozycję leżącą. Przednie fotele są wyposażone w wygodne, montowane z tyłu wieszaki na ubrania, porty USB typu C i kieszenie do przechowywania drobiazgów.

Dzięki przeniesieniu akumulatora 12 V z nadkola i zintegrowaniu go z akumulatorem trakcyjnym, który znajduje się pod tylną kanapą, ładowność bagażnika w modelu Niro HEV osiąga 451 litrów, czyli o 15 litrów więcej niż u poprzednika.

W kabinie nowego Niro zastosowano materiały, które pochodzą z recyklingu. Podsufitka jest wykonana z materiału, który pochodzi z tapet po recyklingu, siedzenia są wykonane z tworzywa Bio PU z dodatkiem Tencelu z liści eukaliptusa, a na panelach drzwi zastosowano farbę wolną od BTX, aby zminimalizować wpływ na środowisko i zmniejszyć ilość odpadów.

Różnorodność układów napędowych

Napędzane na przednie koła nowe Niro będzie wprowadzone na rynek z trzema zelektryfikowanymi układami napędowymi: hybrydowym (HEV), hybrydowym typu plug-in (PHEV) i elektrycznym (BEV).

Wersja HEV jest wyposażona w benzynowy silnik Smartstream 1.6 GDI. Czterocylindrowa jednostka napędowa generuje maksymalną moc wynoszącą 105 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 144 Nm. W silniku tym poprawiono układ chłodzenia, zredukowano tarcie i udoskonalono proces spalania, dzięki czemu udało się ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W połączeniu z synchronicznym silnikiem elektrycznym z magnesami trwałymi, który generuje moc 32 kW, model HEV wytwarza łączną maksymalną moc o wartości 141 KM.

1,6-litrowy silnik GDI współpracuje z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową drugiej generacji (6DCT), którą zoptymalizowano pod kątem zwiększenia wydajności i zmniejszenia masy własnej.

Nowe Niro jest wyposażone w tryb jazdy Kia Green Zone, który automatycznie aktywuje napęd elektryczny, aby zapewnić bezemisyjną jazdę w określonych warunkach i sytuacjach. Na przykład, podczas jazdy w tzw. zielonych strefach, Niro w wersji HEV automatycznie wykorzystuje energię elektryczną na podstawie danych nawigacyjnych oraz historii jazdy.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

Niro drugiej generacji jest wyposażone w zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy Kia DriveWise, które należą do rodziny Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

System Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) ostrzega kierowcę w przypadku wykrycia ryzyka kolizji z innymi samochodami, pieszymi lub rowerzystami. Funkcje Junction Turning oraz Junction Crossing zapewniają maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania skrzyżowań. Jeśli w Niro jest włączony kierunkowskaz, system ostrzeże kierowcę, gdy istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem. Podobne ostrzeżenie jest wyświetlane w przypadku zagrożenia ze strony samochodów, które zbliżają się z lewej lub prawej strony, gdy kierowca jedzie przez skrzyżowanie na wprost. Jeśli którekolwiek ryzyko wzrośnie, system w pierwszej kolejności ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie uruchomi hamulce, aby uniknąć kolizji.

Wykorzystując informacje z przedniej kamery oraz dane z systemu nawigacji nowego Niro, system Intelligent Speed Limit Assist (ISLA) ostrzega kierowcę o ograniczeniu prędkości i automatycznie ją do niego dostosowuje, jeśli kierowca przekroczy dozwoloną prędkość. Po zaparkowaniu, system Safe Exit Assist (SEA) ostrzega, gdy podczas wysiadania z auta od tyłu zbliża się do niego inny samochód.

Systemy z rodziny ADAS obejmują również Lane Keeping Assist (LKA), Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), Driver Attention Warning (DAW), High Beam Assist (HBA), Navigation-based Smart Cruise Control (NSCC), Lane Following Assist (LFA), Highway Driving Assist (HDA), Rear View Monitor (RVM), Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist (RCCA), Reverse Parking Collision-Avoidance Assist (PCA-R) oraz Parking Distance Warning z przodu i z tyłu (PDW-F/R).

Źródło: Kia
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...