Lamborghini z nową premierą. Oto Huracán Tecnica, który pojedzie 320 m/h!

Dodano:
Lamborghini Huracán Tecnica Źródło: Lamborghini
Drapieżny design, napęd na tylne koła, wolnossący silnik V10 nowej generacji, zapewniający 640 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 565 Nm, a także rewolucyjne technologie, w tym system LDVI, innowacyjny układ chłodzenia hamulców oraz nowoczesny układ wydechowy – tak prezentuje się gorąca premiera Lamborghini. Huracán Tecnica to samochód dla kierowców, którzy poszukują sportowych emocji.

Najnowsza propozycja od Lamborghini to kolejna odsłona sportowego Huracána. Inżynierowie włoskiego producenta opracowali nową sylwetkę samochodu, która umożliwia uzyskanie lepszych parametrów aerodynamicznych, a tym samym większą wydajność, stabilność i łatwość prowadzenia pojazdu, szczególnie podczas pokonywania zakrętów.

3,2 sekundy do setki

Tecnica została wyposażona w silnik znany już kierowcom z Huracán STO, który czerpie z torowych wyścigów. Wolnossący V10 o pojemności 5,2 litra dostarcza 640 KM i moment obrotowy 565 Nm przy 6500 obr./min. Samochód rozpędza się w 3,2 sekundy od 0 do 100 km/h.

Lamborghini Huracán Tecnica

Masa samochodu to 1379 kg, dzięki czemu jej stosunek do mocy w tym modelu wynosi 2,15 kg/KM. Do tego przekalibrowany system LDVI i wyraźnie dostrojone względem poprzedniej wersji tryby jazdy podkreślające sportowy charakter pojazdu. Wszystko po to, aby kierowcy mogli doświadczyć idealnego Huracána.

Tecnica – inżynieria w duszy

Lamborghini Huracán Tecnica

– Huracán Tecnica zapewnia najsilniejsze połączenie samochodu z asfaltem. Bez względu na to, który tryb jazdy zostanie wybrany oraz w jakim środowisku prowadzony jest samochód, kierowca może doświadczyć jego pełnego potencjału. Model uzupełnia linię Huracán, zajmując miejsce między wersją RWD, a skoncentrowanym na torze STO, bezbłędnie prezentując innowacyjną technologię, najwyższe osiągi i niepowtarzalny design – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Dźwięk silnika, w który wyposażony jest Huracán Tecnica, został dostrojony, dzięki czemu przy wyższych obrotach jest ostrzejszy. Równolegle, inżynierowie Lamborghini zadbali o lepszy komfort akustyczny wewnątrz kokpitu. Nowy Huracán wyposażony jest też w napęd na tylną oś, specjalnie dostrojony system kontroli trakcji Performance (P-TCS) oraz nową konfigurację zawieszenia, dedykowaną dla tego modelu.

Trzy auta w jednym supersamochodzie

Lamborghini Huracán Tecnica

Aby w pełni skorzystać ze sportowego charakteru samochodu oraz zapewnić zróżnicowane doświadczenia z jazdy, kierowcy mogą wybrać jeden z trzech trybów:

STRADA – zapewnia stabilność i maksymalną zwrotność pojazdu, a także umożliwia wektorowanie momentu obrotowego i skorzystanie z systemu kontroli trakcji Performance Traction Control System (P-TCS). Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów są w tym trybie dostosowane pod kątem komfortowej codziennej jazdy, w każdych warunkach.

SPORT – dzięki zwiększonej nadsterowności tylnego układu kierowniczego, dopracowanego progu poślizgu, a także responsywnemu i płynnemu układowi napędowemu i siedmiobiegowej skrzyni biegów tryb ten gwarantuje ekscytujące emocje z jazdy.

CORSA – pojazd w tym trybie reaguje na każdy ruch kierowcy z niezwykłą precyzją. Układ napędowy został tak skalibrowany, aby zapewnić optymalną reakcję przepustnicy i możliwie najszybszą zmianę biegów. Tecnica w trybie CORSA wykazuje się maksymalną precyzją i zwinnością, a także przyczepnością.

Samochód został wyposażony w nowoczesny mechanizm, służący do zarządzania chłodzeniem węglowo-ceramicznych hamulców. Dzięki temu rozwiązaniu nowy Huracán gwarantuje większą skuteczność hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze. Specjalnie zaprojektowane deflektory chłodzące i przewody zaciskowe, pozwalają na to, aby przepływ powietrza kierowany był na tarcze, co z kolei umożliwia maksymalne rozpraszanie ciepła oraz zmniejszenie temperatury płynu hamulcowego.

Najbardziej drapieżna wersja Huracána

Udoskonalony projekt nadwozia nadaje Tecnice mocniejszy, drapieżny wygląd. Nowy zderzak Ypsilon Terzo Millennio, zastosowany po raz pierwszy w Huracánie, wyposażony jest w kurtynę powietrzną. Z kolei przedni rozdzielacz z dolnymi, otwartymi listwami, kierującymi powietrze przez koła, przyczynia się do poprawy docisku i zwiększa chłodzenie. Nowa konstrukcja umożliwiła także zmniejszenie oporu powietrza o 20 proc., poprawiając aerodynamikę pojazdu oraz stabilność podczas hamowania i dynamicznego wchodzenia w zakręty.

Samochód jest o 6,1 cm dłuższy niż EVO i mimo tej samej wysokości i szerokości, wydaje się niższy i szerszy. Efekt ten został osiągnięty dzięki tafli czerni przedniej części zderzaka ciągnącej się wzdłuż boków pojazdu, aż do bocznych wlotów powietrza, podkreślając nowoczesny design wersji Tecnica.

Źródło: Lamborghini
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...