Porsche 911 GT3 RS pokonało Nürburgring w rekordowym czasie

Dodano:
Porsche 911 GT3 RS Źródło: Porsche
Nowe Porsche 911 GT3 RS pokonało 20,8-kilometrową północną pętlę toru Nürburgring w czasie 6:49,328 minut – to o 10,6 s szybciej niż obecne 911 GT3.

Za kierownicą siedział ambasador marki Porsche Jörg Bergmeister, który był intensywnie zaangażowany w rozwój nowego flagowego wariantu serii modelowej 911. Czas okrążenia poświadczył obecny na torze urzędnik.

Legalna wyścigówka

Porsche 911 GT3 RS

Nowe 911 GT3 RS zostało zaprojektowane z myślą o maksymalnych osiągach. Dopuszczony do ruchu drogowego samochód sportowy z silnikiem o mocy 525 KM w pełni wykorzystuje rozwiązania techniczne i koncepcje ze świata motorsportu. Dowody bezpośredniego pokrewieństwa z torowymi braćmi to wysokoobrotowa, wolnossąca jednostka o wyścigowym DNA oraz inteligentna, lekka konstrukcja, a także koncepcje chłodzenia i aerodynamiki. Przy 285 km/h 911 GT3 RS ma łączną siłę docisku o wartości 860 kg – czyli trzykrotnie większą niż 911 GT3.

Porsche 911 GT3 RS

W pomiarze wziął udział egzemplarz 911 GT3 RS z pakietem Weissach, wyposażony w opcjonalnie dostępne opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R w rozmiarze 275/35 R 20 z przodu i 335/30 R21 z tyłu. Krótsze okrążenie Nürburgringu, które wcześniej stanowiło punkt odniesienia, nowe 911 GT3 RS pokonało w czasie 6:44,848 min.

Porsche 911 GT3 RS

Wiatr przeszkadzał, ale nie przeszkodził

– Z powodu silnego, czasami porywistego wiatru uciekło nam trochę docisku, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego okrążenia – powiedział Bergmeister. – 911 GT3 RS jest klasą samą w sobie, zwłaszcza na szybkich odcinkach. Reprezentuje tu poziom zazwyczaj zarezerwowany dla najwyższej klasy aut wyścigowych. Samochód wyznacza również nowe standardy, jeśli chodzi o hamowanie. Pokonywanie nim szybkich kółek na północnej pętli daje po prostu mnóstwo, mnóstwo frajdy.

Porsche 911 GT3 RS

Frank Moser, wiceprezes ds. linii modelowych 911 i 718, śledził szybkie okrążenie w pit wallu. – Jestem niesamowicie dumny z tego, co cały zespół osiągnął podczas opracowywania i testowania nowego 911 GT3 RS – powiedział. – Jörg Bergmeister wykorzystał dziś to wszystko i uwolnił pełen potencjał samochodu. 911 wciąż potrafi zaskakiwać i udowadnia, że koncepcja umieszczonego z tyłu silnika niezmiennie doskonale sprawdza się w sportowych maszynach o wysokich osiągach.

Źródło: Porsche
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...