Oto najcenniejsza marka motoryzacyjna świata. Tesla z łatwością pokonana

W raporcie Best Global Brands 2022 marka została wyceniona na 59,8 miliardów dolarów, co oznacza wzrost w ciągu roku o 10 proc. Jest to najwyższy wynik Toyoty w historii tego badania.
Numer 1 na świecie
Toyota Motor Corporation jest największym producentem samochodów na świecie, obecnym w ponad 170 krajach i regionach. W 2021 roku sprzedała prawie 10,5 miliona samochodów, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Główną siłą napędową firmy jest marka Toyota, która zanotowała w ubiegłym roku ponad 9,6 miliona sprzedanych aut, co dało jej silną pozycję lidera branży.
W ocenie ekspertów Interbrand siłą Toyoty na globalnym rynku jest szeroka i zdywersyfikowana gama modeli, największa na świecie sprzedaż zelektryfikowanych samochodów oraz wybór wielu różnych technologii elektryfikacji. Pozycję marki wg twórców rankingu budują również sukcesy w międzynarodowym motorsporcie, w tym tytuły mistrzowskie w WRC i WEC oraz zwycięstwo w Rajdzie Dakar, a jednocześnie zaangażowanie w rozwój technologii przyszłości.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne świata:
-
6. Toyota - 59,757 mld dolarów
-
8. Mercedes-Benz - 56,103 mld dolarów
-
12. Tesla - 48,002 mld dolarów
-
13. BMW - 46,331 mld dolarów
-
26. Honda - 22,837 mld dolarów
-
35. Hyundai - 17,314 mld dolarów
-
46. Audi - 14,976 mld dolarów
-
48. Volkswagen - 14,891 mld dolarów
-
50. Ford - 14,431 mld dolarów
-
53. Porshe - 13,504 mld dolarów
Najcenniejsze marki świata:
-
Apple
-
Microsoft
-
Amazon
-
Google
-
Samsung
-
Toyota
-
Coca-Cola
-
Mercedes-Benz
-
Disney
-
Nike