Oto najcenniejsza marka motoryzacyjna świata. Tesla z łatwością pokonana

Dodano:
Salon Toyoty Źródło: Toyota
W rankingu najpopularniejszych marek na świecie firmy Interbrand Toyota po raz 19 z rzędu zajęła pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i awansowała na szóste miejsce w ogólnym zestawieniu.

W raporcie Best Global Brands 2022 marka została wyceniona na 59,8 miliardów dolarów, co oznacza wzrost w ciągu roku o 10 proc. Jest to najwyższy wynik Toyoty w historii tego badania.

Numer 1 na świecie

Toyota Motor Corporation jest największym producentem samochodów na świecie, obecnym w ponad 170 krajach i regionach. W 2021 roku sprzedała prawie 10,5 miliona samochodów, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Główną siłą napędową firmy jest marka Toyota, która zanotowała w ubiegłym roku ponad 9,6 miliona sprzedanych aut, co dało jej silną pozycję lidera branży.

W ocenie ekspertów Interbrand siłą Toyoty na globalnym rynku jest szeroka i zdywersyfikowana gama modeli, największa na świecie sprzedaż zelektryfikowanych samochodów oraz wybór wielu różnych technologii elektryfikacji. Pozycję marki wg twórców rankingu budują również sukcesy w międzynarodowym motorsporcie, w tym tytuły mistrzowskie w WRC i WEC oraz zwycięstwo w Rajdzie Dakar, a jednocześnie zaangażowanie w rozwój technologii przyszłości.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne świata:

  • 6. Toyota - 59,757 mld dolarów
  • 8. Mercedes-Benz - 56,103 mld dolarów
  • 12. Tesla - 48,002 mld dolarów
  • 13. BMW - 46,331 mld dolarów
  • 26. Honda - 22,837 mld dolarów
  • 35. Hyundai - 17,314 mld dolarów
  • 46. Audi - 14,976 mld dolarów
  • 48. Volkswagen - 14,891 mld dolarów
  • 50. Ford - 14,431 mld dolarów
  • 53. Porshe - 13,504 mld dolarów

Najcenniejsze marki świata:

  1. Apple
  2. Microsoft
  3. Amazon
  4. Google
  5. Samsung
  6. Toyota
  7. Coca-Cola
  8. Mercedes-Benz
  9. Disney
  10. Nike

Źródło: Toyota
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...