Rusza budowa nowego odcinka S11. Szybciej przejedziemy między Szczecinkiem i Piłą
GDDKiA otrzymała zielone światło dla budowy niemal 60-kilometrowego odcinka S11. Decyzja wojewody umożliwia rozpoczęcie prac. Realizacja tej inwestycji jest planowana na lata 2026-2029. Znamy szczegóły techniczne dotyczące przebiegu nowej drogi.
Od obwodnicy Szczecinka, aż do węzła Piła Północ
Jak informują drogowcy, nowy fragment S11 będzie rozpoczynał się na terenie województwa zachodniopomorskiego, na granicy z obwodnicą Szczecinka, w rejonie istniejącej drogi krajowej nr 11. Następnie będzie przebiegać w kierunku południowym, omijając po wschodniej stronie Okonek oraz po zachodniej stronie Podgaje i Jastrowie. Następnie przetnie istniejącą DK22 i linię kolejową, a na dalszym odcinku będzie przebiegać niemalże równolegle do istniejącej DK11. Połączy się z odcinkami dróg S10 i S11 na węźle Piła Północ.
Zatwierdzony projekt zakłada budowę węzła drogowego Podgaje, który połączy istniejącą DK11 i DK22 oraz drogę powiatową nr 1012P. Kolejny węzeł, Jastrowie, umożliwi połączenie komunikacyjne z DK22 łączącą Jastrowie i Szwecję. Po obu stronach planowanej drogi zaplanowano budowę miejsc obsługi podróżnych (MOP).
„Droga S11 przechodzi z fazy projektowania do fazy budowy. Wkrótce ogłosimy przetargi na budowę S11 w woj. wielkopolskim. Zależy mi, aby w najbliższych latach trasa ta została zbudowana”– przekazał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Podpisanie umowy na realizację budowy nowego 59-kilometrowego odcinka S11 nastąpi w ostatnim kwartale 2025 roku. Prace budowlane będą trwały od 2026 do 2029 roku.
Odcinki S11 w woj. wielkopolskim
Obecnie trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość ekspresówki S11 w woj. wielkopolskim wynosi ok. 280 km. Trasa podzielona jest na następujące odcinki:
- Szczecinek – Piła (59 km) – zatwierdzona decyzja DŚU,
- Piła – Ujście o długości (20 km),
- Ujście – Oborniki o długości (43 km) – postępowania o wydanie DŚU,
- Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik (22 km) – rozpatrywane są odwołania od DŚU,
- Kórnik – Jarocin o długości (43 km) – postępowania o wydanie DŚU,
- Jarocin – Ostrów Wielkopolski (57 km) – postępowania o wydanie DŚU,
- Ostrów Wielkopolski – Kępno (30 km) – rozpatrywane są odwołania od DŚU.