Gronkiewicz-Waltz obiecuje metro. Miało być w 2010, ma być w 2014

Dodano:
Według obietnic Hanny Gronkiewicz-Waltz, metro miało dojeżdżać na Pragę w 2010 r. (fot. PAP/Jacek Turczyk)
Według obietnic Hanny Gronkiewicz-Waltz, metro miało dojeżdżać na Pragę w 2010 r. (fot. PAP/Jacek Turczyk)
- Warszawiacy powinni przejechać się metrem II linii w 2014 r. - powiedziała prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz (PO). Sześć lat temu mówiła, że warszawiacy będą mogli pojechać na Pragę metrem w 2010 r.

Prezydent stolicy wraz z dziennikarzami zwiedziła wybudowany tunel centralnego odcinka II linii metra między stacją Rondo Daszyńskiego a stacją Rondo ONZ.

Gronkiewicz-Waltz oświadczyła, że na stacji Powiśle, którą w sierpniu zalała woda, w wypłukaną przestrzeń pod tunelem Wisłostrady wstrzykiwana jest specjalna mieszanka. - Termin usunięcia awarii to od 2 do 4 miesięcy. To idzie bardzo dobrze - oceniła prezydent. - Wykonawca nie zgłasza żadnych wniosków, jeżeli chodzi o dodatkowe koszty z tym związane. Wykonawca jest ubezpieczony - zaznaczyła.

Metro miało być w 2010, będzie w 2014?

Gronkiewicz-Waltz stwierdziła, że inne nieprzewidziane rzeczy, np. niewybuchy, mogą jednak wpłynąć na harmonogram prac. - Akurat ta awaria (Powiśle - red.) nie ma istotnego wpływu na harmonogram, na razie nie ma żadnych istotnych zmian - mówiła. - Warszawiacy powinni przejechać się metrem II linii w 2014 r. - powiedziała. W 2006 r. podczas debaty w "Rzeczpospolitej" Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała, że warszawiacy będą mogli pojechać na Pragę metrem "za cztery lata" - czyli w 2010 r.

"Wykonawca nie zgłasza żadnych roszczeń"

Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk poinformował, że w związku z awarią na stacji Powiśle wykonawca nie zgłasza żadnych roszczeń finansowych do miasta. - Złożył natomiast dokumenty do ubezpieczyciela i przewiduje się, że wszystkie koszty tych działań zostaną pokryte przez ubezpieczyciela - dodał Lejk. Podkreślił, że wykonawca nie złożył także wniosku o zmianę harmonogramu prac. Zaznaczył, że zmianie uległo tylko miejsce startu tarcz, które mają drążyć tunel pod Wisłą.

zew, PAP

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...