Samochód jest wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 oraz układ dwóch silników elektrycznych. Dysponuje łączną mocą do 300 KM. Opel przyspiesza do setki w 7 sekund – jest więc wolniejszy o prawie 0,5 s od DS 7 Crossback E Tense 4x4, który ma ten sam układ napędowy.
Polscy klienci już mogą składać zamówienia na Grandlanda X Hybrid4. Pierwszy model hybrydowy plug-in marki Opel z napędem na wszystkie koła dostępny jest w bogato wyposażonej wersji Elite od 192 450 zł. Pierwsze dostawy do klientów planowane są na początek 2020 roku.
Opel Grandland X Hybrid4 to jaskółka elektryfikacji niemieckiej marki. Do 2024 roku Opel chce mieć w ofercie kilkanaście hybryd i elektryków. Pierwszym w pełni zasilanym prądem autem będzie Corsa e.
Silnik spalinowy w Grandlandzie X Hybrid4 jest wykorzystywany głównie przy średnich i dużych prędkościach jazdy, natomiast w czasie jazdy z niską oraz zmienną prędkością napęd zapewnia elektryczna część układu. Zasięg auta w trybie wyłącznie elektrycznym wynosi do 52 kilometrów. Wóz pozwala na jazdę w jednym z czterech trybów — elektrycznym, hybrydowym, AWD i sportowym. Kierowca może wybrać charakterystykę pojazdu odpowiadającą jego preferencjom lub konkretnym warunkom jazdy.
Ostatnia rzecz to czas ładowania, który zależy od typu użytej ładowarki. Oprócz kabla dostarczanego wraz z pojazdem i służącego do ładowania akumulatorów z domowego gniazdka, Opel zaoferuje także urządzenia do szybkiego ładowania na publicznych stacjach oraz z ładowarek naściennych Wallbox w domu. Za pomocą takiej ładowarki o mocy 7,4 kW akumulator samochodu można naładować do pełna w około godzinę i 50 minut.
Czytaj też:
Czy Corsa na prąd będzie najtańszym elektrykiem na rynku?