Porsche Taycan 4S
Zaledwie we wrześniu nowy elektryczny samochód sportowy Porsche świętował swoją premierę i to na trzech kontynentach jednocześnie. Teraz firma prezentuje trzeci wariant swojego sportowego sedana na prąd – Taycana 4S. Jest on dostępny z akumulatorem w dwóch rozmiarach; z baterią Performance osiąga moc do 530 KM, a z Performance Plus 571 KM. Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej. Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.
W tego względu odpowiednio różnią się moc, a związku z tym inny jest zasięg samochodu. Obie odmiany przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 4,0 s. Ich prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zasięg wynosi do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus. Maksymalna (szczytowa) moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).
Porsche Taycan 4S
Napęd to dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi, po jednym na przedniej i tylnej osi, napędzające wszystkie koła pojazdu, a także dwubiegowa przekładnia przy tylnej osi. To samo odnosi się do inteligentnego zarządzania ładowaniem.
Na tle wariantów Turbo i Turbo S nowe Porsche Taycana 4S wyróżniają aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe obręcze Taycan S Aero oraz polakierowane na czerwono zaciski hamulcowe, a także nowo wyprofilowane elementy: przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor w kolorze czarnym. Standardowa specyfikacja obejmuje LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).
Porsche Taycan 4S
W modelu Taycan firma Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze całkowicie pozbawione elementów ze skóry. Kabina w tym wariancie zostaje wykończona innowacyjnymi materiałami pochodzącymi z recyklingu, które podkreślają ekologiczną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego.
Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który analizuje i synchronizuje wszystkie układy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Taycan 4S jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, włącznie z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management).
Porsche Taycan 4S
Porsche Taycana 4S można już zamawiać. Pierwsze egzemplarze pojawią się w europejskich salonach sprzedaży w styczniu 2020 r. Ceny modelu zaczynają się od 454 tys. zł.Czytaj też:
Jest nowy Porsche Taycan, znamy jego ceny! Ma 761 KM i 2,8 s do 100 km/hCzytaj też:
Porsche Taycan pobił rekord Nürburgringu. Mamy nagranie
Jest tańszy, bazowy Taycan. Też imponuje mocą
Dodano:
Po Turbo i Turbo S Porsche pokazało „bazową” wersję swojego pierwszego elektryka. Taycan 4S ma dwa akumulatory do wyboru, wyższy niż mocniejsze modele zasięg, ale jest sporo tańszy.
Źródło: Porsche