Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R to najbardziej wyczynowy samochód seryjny w całej historii Renault, owoc wieloletniego zaangażowania Renault w sporty motoryzacyjne, które to zaangażowanie trwa od ponad 100 lat, bo twórcy firmy (bracia Louis, Marcel i Fernand) byli zapalonymi sportowcami, a Marcel Renault zginął w wypadku.
Galeria:
Renault Megane R.S. Trophy-R
Wyjątkowy samochód będzie dostępny w limitowanej serii 500 numerowanych egzemplarzy. W Polsce po raz pierwszy dostępnych będzie 12 aut.
Ich historia – najmocniejszych „meganek” – ma już 15 lat. Z kolei od ponad 10 lat kolejne generacje Megane R.S. w najbardziej ekstremalnej wersji (czyli Trophy-R) biją rekordy toru Nürburgring. Uzyskiwane na tym torze wyniki są na całym świecie wyznacznikiem osiągów.
Podobnie stało się w przypadku najnowszej generacji Megane. W założeniach konstrukcyjnych szczególny nacisk położono na ekstremalne osiągi, więc nowe Megane R.S. Trophy-R znów ustanowiło rekord. Konstruktorzy nie zdecydowali się jednak na prymitywne zwiększenie mocy. Postanowili w to miejsce zmniejszyć masę, udoskonalić aerodynamikę i dopracować układ jezdny.
Z informacji Francuzów wynika, że R.S. Trophy-R to naprawdę ekstremalny samochód, sportowy, ale nadający się do jazdy po drogach publicznych. Przy tym gotowy do jazdy po torze. Ma lepszy napęd, wyższą prędkość wychodzenia z zakrętów i wytrzymalszy układ hamulcowy w porównaniu z pierwowzorem.
Mimo, że napęd przekazywany jest na przednią oś, a moc wynosi 300 KM, to auto zostało w ten sposób skonfigurowane, by mogło stawić czoła porównywalnym czteronapędówkom. Północną pętlę Nürburgringu hot-hatch pokonał w 7 minut i 40 sekund, odbierając palmę pierwszeństwa Hondzie Civic Type-R. W porównaniu do Megane R.S. wersja Trophy-R jest aż o 130 kg lżejsza.
Cena rekordzisty, którego wszystkie egzemplarze zostały zamówione przed jej ogłoszeniem, wynosi 240 tys. zł.