Pierwsza generacja Citroena C4 zadebiutowała w 2004 roku i jak to bywa w przypadku tej francuskiej marki, na tle konkurencji prezentowała się awangardowo, co zauważą IBRM Samar. Drugie wcielenie C4 wytwarzano w latach 2010-2017 i wydawało się, że trzy lata temu model ten ostatecznie zniknął z rynku. Teraz francuski producent reaktywował C4, mając jednak na niego całkiem inny pomysł.
Citroen C4
Stylistycznie nowy Citroen C4 przypomina mniejszy model C3 Aircross oraz C4 Cactus. Projektantom z Francji udało się połączyć w nadwoziu auta cechy charakterystyczne dla crossovera w stylu coupe oraz kompaktowego hatchbacka o podwyższonym prześwicie, który wynosi 156 mm. Citroen C4 ma 4360 mm długości, 1800 mm szerokości i 1525 mm wysokości, zaś rozstaw osi wynosi 2670 mm. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a po złożeniu oparć można ją powiększyć do 1250 litrów.
Citroen C4
We wnętrzu C4 panuje funkcjonalność i prostota. Multimediami steruje się przy pomocy ekranu dotykowego. Przed oczyma kierowcy znajduje się wyświetlacz head-up. Klimatyzacja obsługiwana jest manualnie. Auto wyposażone zostało w wysuwaną podstawkę do tabletu, umieszczoną po stronie pasażera, a także schowek mający formę szuflady. Kierowca ma do dyspozycji półkę na smartfon.
Citroen C4
Trzecia generacja C4 zbudowana została na platformie CMP, co pozwala producentowi na stosowanie zarówno napędów spalinowych, jak i elektrycznych. W ofercie dostępne będą silniki benzynowe PureTech o mocy 100, 130 i 155 KM, a także dwie jednostki wysokoprężne o mocy 110 i 130 KM. Napęd elektryczny ma 136 KM mocy i akumulator 50 kWh. Zasięg e-C4 według WLTP wynosi 350 km.
Citroen C4
Pierwsze egzemplarze mają zostać dostarczone do klientów pod koniec 2020 r., zaś przyjmowanie zamówień rozpocznie się jeszcze latem. Ceny na razie nie są znane.Czytaj też:
Wartość Tesli: 4 razy więcej niż Mercedes, 8 razy tyle co FiatCzytaj też:
Wybrano Światowy Samochód Roku 2020!