Nowy Nissan Ariya. Crossover coupé na nowe czasy, bardzo mocny konkurent Tesli Model X

Nowy Nissan Ariya. Crossover coupé na nowe czasy, bardzo mocny konkurent Tesli Model X

Pasażerowie podróżujący z tyłu mają sporo miejsca na poziomie głowy oraz na nogi. Dzięki płaskiej podłodze mogą swobodnie nawet założyć nogę na nogę.

Nissan Ariya. Napęd

Ariya z dwoma silnikami elektrycznymi i napędem na wszystkie koła jest wyposażona w opracowany przez Nissana najnowocześniejszy system sterowania takim napędem – e-4orce.

Pięć wersji zostało przewidzianych na europejski rynek, w tym dwie z przednim napędem oraz wersje z napędem na wszystkie koła.

Ariya 63 kWh z napędem na jedną oś jest idealna dla mieszkańców miast i przedmieść. Ariya 87 kWh z napędem na jedną oś ma wzmocniony silnik i zwiększony zasięg. Ariya e-4orce 63 kWh z napędem na wszystkie koła ma oferować równowagę między osiągami a ceną. Ariya e-4orce 87 kWh z napędem na wszystkie koła oferuje zwiększony zasięg. Ariya e-4orce 87 kWh Performance to wersja flagowa o zwiększonej mocy, wyróżniająca się najlepszymi osiągami i najbogatszym wyposażeniem z zakresu technologii.

Nissan Ariya 63 kWh jest standardowo wyposażony w ładowarkę 7,4 kW do użytku domowego, a wersję z akumulatorem 87 kWh można ładować w domu trójfazową ładowarką o mocy 22 kW. W dłuższej trasie samochód można szybko doładować na publicznej stacji o mocy do 130 kW.

W Aryii dostępna jest udoskonalona wersja systemu ProPilot. System ten, stanowiący standardowe wyposażenie Nissana Leafa drugiej generacji, pomaga utrzymać pojazd pośrodku wybranego pasa ruchu, ruszać i zatrzymywać się w czasie jazdy w korku na autostradzie oraz kontrolować zadaną prędkość i odległość od poprzedzającego pojazdu.

Przyspieszenie aut, w zależności od wersji, wynosić będzie od 5,1 do 7,5 sekundy (do 100 km/h). Z kolei prędkość maksymalną ograniczono do 160 lub 200 km/h.

Czytaj też:
Nissan zwalnia i zamyka fabrykę. Ile osób straci pracę?