Europejski, prestiżowy budynek przy Krakowskim Przedmieściu, mieszczący hotel Raffles Europejski Warsaw, posiada nowoczesne biura, restauracje i butiki luksusowych marek. Właśnie wzbogaca swoją ofertę i razem z firmą Auto Fus Group otwiera McLaren Warszawa Concept Pop-Up Store. Otwarcie showroomu brytyjskiej marki uświetnia polska premiera najnowszego modelu – McLarena 765LT.
W Europejski Boutiques, oprócz pierwszego w Polsce salonu pod szyldem Hermès, działa już flagowy salon W.Kruk, oferujący biżuterię oraz zegarki marek takich jak Rolex, Cartier, Jaeger-LeCoultre, Panerai i Breitling, a także sklepy Lamarqueuse, Perfect Vision oraz autorski HE Concept Store.
Razem z butikami zlokalizowanymi przy pl. Piłsudskiego: Redford & Grant oferującym odzież, obuwie, akcesoria i biżuterię takich marek jak Dior, Valentino, Celine, Tom Ford i Prada oraz Hermitage Boutique z wyrobami jubilerskimi i zegarkami światowych gigantów tego sektora: Audemars Piquet i Bulgari, tworzą kluczowy luksusowy hub stolicy. Do grona marek zlokalizowanych w najbardziej prestiżowym rejonie Warszawy dołącza teraz Auto Fus Group z superluksusowymi samochodami sportowymi i supersamochodami brytyjskiej marki McLaren.
Z okazji inauguracji McLaren Warszawa Concept Pop-Up Store przez pierwsze 3 dni goście będą mogli zobaczyć nowego McLarena 765LT, który zostanie pokazany w Polsce po raz pierwszy. Jedynie 765 sztuk opuści fabrykę w Woking. Auto ma ekstremalnie niską wagę – 1229 kg i doskonałe osiągi – prędkość 100 km/h osiąga w 2,8 sek, zaś 200 km/h w 7,2 sek. Maksymalna prędkość McLarena 765LT to 330 km/h.
Prestiż odzyskany. Historia Europejskiego
Hotel Europejski powstał w 1857 r. z inicjatywy hrabiego A. Przeździeckiego. Jako pierwszy w Polsce, w ramach jednego obiektu, oferował swoim gościom usługi hotelowe i handlowe. Mieściły się tu butiki, księgarnie, restauracje i wiele innych punktów. Europejski pełnił także rolę centrum kulturalnego i towarzyskiego. Po drugiej wojnie światowej budynek został odebrany właścicielom (spółce akcyjnej H.E.S.A.), na mocy tzw. Dekretu Bieruta i służył za siedzibę Akademii Wojskowo-Politycznej.
W 1954 r. pod przewodnictwem firmy Orbis przywrócono Europejski do pierwotnej roli. W 2005 roku, po 14 latach procesu, mającego na celu odzyskanie praw do nieruchomości, Europejski wrócił do prawowitych właścicieli. W 2018 roku obiekt przy Krakowskim Przedmieściu rozpoczął nowy rozdział swojej historii.
Dziś Europejski to kompleks, w którym funkcjonuje hotel Raffles Europejski Warsaw z apartamentami i pokojami o standardzie „pięciu gwiazdek plus”, przestrzeń biurowa klasy A+ z widokami na Pałac Prezydencki czy Plac Piłsudskiego, a także przestrzeń butikowa „Europejski Boutiques” z licznymi sklepami luksusowych marek. W Europejskim działają także dwie restauracje – Europejski Grill i Epoka, Long Bar, palarnia cygar Humidor, cukiernia Lourse’a, fitness club i SPA. Europejski to także dom sztuki. W pokojach i w lobby hotelu Raffles Europejski Warsaw można podziwiać prywatną kolekcję dzieł sztuki współczesnych polskich artystów, powstałą pod kuratelą Andy Rottenberg i Barbary Piwowarskiej.
Ze wschodu do stolicy. Historia Auto Fus Group
Tymczasem początki Auto Fus Group sięgają lat 40. XX wieku. Wówczas powstał warsztat motocyklowy założony w Biłgoraju przez Mikołaja Fusa. Jego i jego syna Tadeusza Fusa zamiłowanie do motoryzacji pozwoliło rozwinąć firmę i przeprowadzić ją do Warszawy. Tadeusz w 1986 r. rozpoczął współpracę z firmą BMW trwającą z kilkuletnią przerwą do dzisiaj. W 2013 roku firma Auto Fus Group została jedynym w Polsce przedstawicielem marki Rolls-Royce Motor Cars. Zaś w 2018 r. otworzyła jedyny w Polsce salon McLarena – McLaren Warszawa. Dziś Auto Fus Group prowadzi salony w Warszawie i Białymstoku. W portfolio AFG znajdują się marki premium: BMW, Mini, Jeep oraz Alfa Romeo, a także luksusowe: BMW Alpina oraz wspomniane Rolls-Royce i McLaren.