Ikona w lepszej wersji. Jest cennik nowego Porsche 911 Turbo

Ikona w lepszej wersji. Jest cennik nowego Porsche 911 Turbo

Porsche 911 Turbo

Turbo jest na rynku od 1975 roku. Niezmiennie łączy sportowy charakter z codzienną użytecznością. Najnowsza generacja tego modelu z nadwoziem 2+2 jest ponad dwa razy mocniejsza od „oryginalnego” Turbo, które z 3-litrowego, 6-cylindrowego boksera z pojedynczym turbodoładowaniem uzyskiwało moc 260 KM. I chociaż 911 Turbo przez lata stawało się szybsze, większe i wygodniejsze, zawsze zachowywało swój fundamentalny charakter.

Sześciocylindrowy bokser nowego 911 Turbo o pojemności 3749 cm3 ma moc zwiększoną do 580 KM i korzysta teraz z symetrycznych turbosprężarek VTG z elektrycznie sterowanymi zaworami bypass. W połączeniu z przeprojektowanym układem chłodzenia powietrza doładowującego i zastosowaniem piezoelektrycznych wtryskiwaczy poprawia to szybkość reakcji, osiągi, charakterystykę momentu obrotowego oraz swobodę we wkręcaniu się silnika na wysokie obroty.

Podwozie i nadwozie zostały poszerzone. Za sprawą dodatkowych 42 milimetrów w rozstawie przednich kół i nowych 20-calowych opon 255/35 przednia oś precyzyjniej zmienia kierunek jazdy. Sterowanie aktywnym napędem na obie osie PTM jest teraz w stanie przenosić więcej siły napędowej na przednie koła. Przyczepność skrętnej tylnej osi podnosi zwiększony o 10 mm rozstaw kół, a także opony 315/30 na obręczach o średnicy 21 cali – czyli o jeden cal większych niż z przodu. Jeszcze wydajniejszy jest zmodernizowany układ hamulcowy. Można go rozpoznać po standardowo montowanych stałych zaciskach w kolorze czerwonym. Przednie tarcze z żeliwa szarego mają średnicę 408 mm (+28 mm więcej niż wcześniej) i grubość 36 mm (+2 mm). Z tyłu zamontowano tarcze o grubości 30 mm i średnicy 380 mm.