Sezon na kampery. Do walki o turystów włączają się Japończycy

Sezon na kampery. Do walki o turystów włączają się Japończycy

Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
Toyota Proace Verso Kamper Tour Box Źródło: Toyota
W tym wyjątkowym roku 2020 nie wyjeżdżamy daleko (zagranicę) – ze względu na pandemię COVID-19 – ale nie rezygnujemy też z wypoczynku. Sposoby na rozwiązanie tego problemu są dwa: albo własna działka na odludziu, albo kamper. Ten drugi sposób uprawiania turystyki przeżywa boom.

Do walki o klientów stają nie tylko firmy wypożyczające kampery (one – wg IBRS Samar – nie muszą się starać, bo klienci zarezerwowali niemal wszystkie kampery do końca sezonu), ale także producenci. Wśród nich Volkswagen (California), Opel (zabudowana Zafira), Ford (Transit Custom Nugget) i nowy gracz – Toyota. Jej dostawczy Proace Verso może być zabudowany jako Kamper Tour Box – osobowy van i kamper w jednym samochodzie.

Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
W polskiej ofercie Toyoty zadebiutowała nowa zabudowa Kamper Tour Box, montowana w modelu Proace Verso m.in. w luksusowej wersji VIP. Samochód na co dzień służy jako osobowy van klasy premium z fotelami kapitańskimi, zaś przed urlopem może zmienić się w kamper z wysokiej jakości drewnianą zabudową sypialnianą i kuchenną. Zabudowę Kamper Tour Box można w każdej chwili zamontować lub wymontować, aby samochód mógł służyć przez cały rok.

Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
Zabudowa Kamper Tour Box jest dostępna dla wersji Family z 8 miejscami, 8-osobowej wersji Business oraz 7-miejscowej, luksusowej odmiany VIP. Pozwala w 20 minut zamienić osobowego vana Proace Verso w wygodny kamper z miejscem do spania dla dwóch osób i dwoma rzędami miejsc do siedzenia.

Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
Zestaw kamperowy zawiera dwa wysuwane moduły w systemie szufladowym – kuchenny i bagażowy. Na górnej płaszczyźnie systemu znajduje się rozkładany moduł sypialny. Zabudowę można łatwo zamontować w dwie osoby, przytwierdzając ją do fabrycznych szyn na podłodze, do których na co dzień przymocowany jest trzeci rząd siedzeń. To zapewnia bezpieczeństwo i stabilność systemu, a także brak konieczności zmian konstrukcyjnych w aucie. Kiedy zabudowa kamperowa przestaje być potrzebna, wystarczy na jej miejsce wstawić z powrotem ostatni rząd siedzeń. Moduł kuchenny zawiera lodówkę, kuchenkę, zbiornik wody oraz wiele praktycznych schowków. W module bagażowym mieszczą się pojemne szuflady, a spod niego można wysunąć moduł prysznicowy do mycia produktów spożywczych czy naczyń. Moduł sypialny po rozłożeniu tworzy wygodne łóżko dla dwóch osób.

Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
Zabudowę wykonano z drewna (jesionu, dębu lub orzecha) i zabezpieczono przed działaniem czynników zewnętrznych. Posiada instalację elektryczną 12V, a dodatkowo można ją wyposażyć w akcesoria kuchenne czy maty osłaniające szyby. W samochodzie można wygospodarować także wygodny salon, obracając do tyłu fotele w pierwszym rzędzie siedzeń, by zajmujące je osoby mogły usiąść przodem do drugiego rzędu foteli, a w wersji VIP także do przesuwanego stolika wielofunkcyjnego. Wykonanie zabudowy Kamper Tour Box w spersonalizowanej wersji trwa około 20 dni. System jest objęty taką samą jak Toyota Proace gwarancją na 3 lata lub milion kilometrów przebiegu. Dzięki temu naprawy gwarancyjne samochodu i zabudowy zostaną wykonane w jednym miejscu – w ASO. System Kamper Tour Box został opracowany, przez gdańską firmę Escape Vans.
Czytaj też:
Top 50 ulubionych samochodów Kowalskiego

Galeria:
Toyota Proace Verso Kamper Tour Box
Źródło: Toyota