Z danych zawartych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że liczba zarejestrowanych aut osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t spadła w listopadzie 2020 roku w porównaniu do analogicznego miesiąca roku poprzedniego, była zaś wyższa w stosunku do października 2020 roku. Skumulowana liczba rejestracji po jedenastu miesiącach 2020 r. jest niższa od tej zanotowanej w 2019 roku.
Listopadowe rejestracje były zgodne z miesięcznymi przewidywaniami IBRM Samar. Według prognozy sprzedaż w całym 2020 roku samochodów o DMC do 3,5T wyniesie w Polsce ok. 425 tys. samochodów osobowych aut oraz 58 tys. pojazdów dostawczych.
Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w listopadzie 2020 roku zarejestrowano w Polsce 47 598 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5t, czyli o 6,26 proc. mniej niż rok wcześniej oraz o 4,60 proc. więcej niż w październiku 2020 roku. Dane skumulowane (428 572 szt.) wykazują spadek sprzedaży w 2020 roku o 24,20 proc.
Wszystkie marki z pierwszych dziesięciu zanotowały mniej zarejestrowanych aut, licząc rok do roku. Największy spadek zanotowała Dacia - o 36,12 proc.
Samochody osobowe w górę
Dane CEPiK wskazują, że w listopadzie 2020 r. zarejestrowano w Polsce 41 677 samochodów osobowych, o 8,15 proc. mniej niż rok wcześniej i o 4,02 proc. więcej niż w październiku 2020 r. Dane skumulowane wykazują spadek sprzedaży. W 2020 roku zarejestrowano w Polsce dotychczas 376 864 samochodów osobowych, o 25,09 proc. mniej niż rok temu.
W listopadzie 2020 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 24,0 proc. Udział firm osiągnął poziom 76,0 proc.
Toyota na topie w 2020 roku
Tytuł lidera rynku uzyskała Toyota. W 2020 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 54 311 aut tej marki, o 3,79 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 14,41 proc. Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 51 001 szt., o 18,15 proc. mniej niż w 2019 roku. Udział marki wyniósł 13,53 proc. Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. W 2020 roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 32 150 samochodów, o 34,87 proc. mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 8,53 proc.
Kolejne miejsca zajęli Kia i Renault.
Czytaj też:
Przedsiębiorcom coraz mniej potrzebne są salony. Wolą kupować auta w sieci