Pod uwagę brana była średnia wartość ze wszystkich oferowanych konfiguracji. Przyjęte kryteria to: roczny przebieg wynoszący 15 tysięcy kilometrów oraz 5-letni okres użytkowania.
Wyniki są obiecujące. Według prognoz, każdy z modeli z Top 20 po analizowanym okresie zachowa co najmniej 52 proc. wartości początkowej. Różnice między skrajnymi modelami są jednak stosunkowo niewielkie i wynoszą zaledwie 4,9 proc.
Top 20: te modele stracą na wartości najmniej
Wartość którego modelu spadnie najmniej, która marka ma najwięcej swoich reprezentantów w tym rankingu? Info-Expert przygotował ranking w formie prezentacji wideo.
Premium tylko jeden, Toyota triumfuje
W zestawieniu znalazł się tylko jeden model z segmentu premium – Volvo XC60. Zdecydowaną większość stanowią natomiast modele z nadwoziem SUV – 13 reprezentantów, z czego pięć na czołowych pozycjach. Z pewnością największym wygranym tego rankingu jest Toyota, która ma aż czterech reprezentantów i wszystkich w czołowej dziesiątce. IBRM Samar zwraca też uwagę na 5 modeli z VW Group, które znalazły się w Top 20 modeli z najmniejszą przewidywaną utratą wartości.
Czytaj też:
Kiedy w Europie wprowadzony zostanie zakaz sprzedaży aut spalinowych?