Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę – sportowego SUV-a. Renault jest jednym z pierwszych producentów popularnych samochodów, który proponuje w Europie SUV-a o wyglądzie coupé. Dotychczas takie wersje oferowały głównie marki premium. Nowa oferta uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o model z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu br. w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.
Hybrydowe serce
Oferowany przez Renault model Arkana jest SUV-em z hybrydowym napędem. Łączy wysoką pozycję za kierownicą, przestronne wnętrze i pojemny bagażnik z wyróżniającym się sportowym stylem nadwozia. Jest prekursorem nowej wizji SUV-a, wzbudzającego silniejsze emocje i bardziej dynamicznego, o imponującej, muskularnej sylwetce, zwłaszcza w wersji R.S. Line.
Samochód będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z innowacyjnym napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).
Nowa Arkana przeznaczona na rynki europejskie jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez Alians Renault, Mitsubishi i Nissana, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura.
Renault z Korei
Nowe Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Z
– Model Arkana jest pod każdym względem hybrydowy – łączy w harmonijną całość sportową stylistykę z bryłą SUV-a, dynamizm z wielofunkcyjnością. Wnosi powiew świeżości w segmencie kompaktowych SUV-ów popularnych marek, który jest dziś kluczowym segmentem w Europie. Arkana zdecydowanie zwraca się ku przyszłości i proponuje nowy rodzaj doznań z jazdy dzięki różnorodnym technologiom napędów hybrydowych, których ukoronowaniem jest napęd E-TECH Hybrid. Ta innowacyjna technologia jest gwarancją przyjemności z jazdy, a jednocześnie niższej emisji CO2 i mniejszego zużycia paliwa – mówi François Laurent, dyrektor programu Arkana.
Czytaj też:
Warszawski carsharing bogatszy o 200 Dacii Spring. Najtańszy elektryk trafia na drogi
Renault Arkana