Odpowiedzi na te pytania udzielili specjaliści z portalu Autoplac.pl oraz aplikacji Yanosik. – Aktualne dane płynące z naszego systemu nie pozostawiają wątpliwości. Zdecydowanie najwięcej publikowanych ogłoszeń o sprzedaży dotyczy aut Toyoty. Samochody tej marki wygrywają obecnie pod tym względem w aż ośmiu województwach: mazowieckim, dolnośląskim, kujawsko-pomorskim, małopolskim, podlaskim, podkarpackim, śląskim oraz warmińsko-mazurskim – wylicza Damian Schwanke z Yanosik Autoplac.
Co województwo, to gust
Które marki są za plecami Toyoty pod względem publikowanych ogłoszeń? W czterech województwach wygrywa Volkswagen (lubelskie, pomorskie, świętokrzyskie i małopolskie ex aequo z Toyotą), w dwóch Fiat (opolskie i zachodniopomorskie), a po jednym regionie mają Mercedes (wielkopolskie), Peugeot (łódzkie) oraz Hyundai (lubuskie).
Toyota najwyraźniej prowadzi w województwie mazowieckim - ogłoszeń dotyczących tej marki jest tam aż o 48 proc. więcej niż w przypadku BMW, które jest na drugim miejscu. Ciekawostką są jednak dane z województwa zachodniopomorskiego, gdzie Toyota jest druga i zdecydowanie przegrywa z... Fiatem, który ma aż 60 proc. więcej ogłoszeń.
Japoński król polskich dróg
Zamiłowanie do Toyoty widoczne jest też w danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Według najnowszych raportów, od początku 2021 r. zarejestrowano w naszym kraju dokładnie 27 447 nowych samochodów osobowych spod znaku Toyoty. To o 7,5 tys. egzemplarzy więcej niż w przypadku Skody i aż o 13,7 tys. więcej niż w przypadku Volkswagena.
A jakie modele kupujemy najczęściej? Tutaj pierwsza trójka też nie jest zaskoczeniem. Jeśli chodzi o nowe auta osobowe, w kwietniu Polacy najczęściej rejestrowali Toyotę Corollę (8 835 sztuk), Toyotę Yaris (6 808 szt.) i Skodę Octavię (5 969 szt.).
Czytaj też:
Krajowa Administracja Skarbowa skontroluje handlujących częściami samochodowymi w internecie