Ford Puma Rally1 M-Sport, której światowy debiut przypada w trakcie Goodwood Festival of Speed w West Sussex w Wielkiej Brytanii, jest wyposażona w hybrydowy układ napędowy nowej generacji, który łączy zalety turbodoładowanego silnika benzynowego EcoBoost o pojemności 1,6-litra i silnika elektrycznego o mocy 100 kW, zasilanego energią z akumulatora o pojemności 3,9 kWh.
Debiut w Goodwood
Osiągi prototypu Pumy Rally1 – zanim przed sezonem 2022 startowym zostanie on wykorzystany jako samochód rozwojowy – zademonstrują w dniach 8-10 lipca na słynnym torze Goodwood: kierowca M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux i kierowca testowy M-Sport Ford Matthew Wilson.
– Puma Rally1 M-Sport Ford podda hybrydowy napęd ostatecznej próbie i udowodni, że technologia ta jest w stanie zapewnić porywające osiągi – powiedział Mark Rushbrook, dyrektor Ford Performance. Na początku tego roku M-Sport ogłosił swoje zainteresowanie nową, trzyletnią umową, wprowadzającą technologię hybrydową do najważniejszej światowej serii rajdowej.
Hybrydowa rajdówka, jak to działa?
System hybrydowy w Puma Rally1 działa na podobnej zasadzie, jak w seryjnej Pumie EcoBoost Hybrid. Układ odzyskuje energię, która normalnie jest tracona podczas hamowania oraz jazdy wybiegiem i magazynuje ją w akumulatorze, który może zasilić silnik elektryczny, aby poprawić ekonomikę spalania samochodu lub podnieść osiągi całego układu – w przypadku Pumy Rally 1 silnik dostarcza podczas jazdy wyczynowej aż 100 kW mocy, wspomagającej wielokrotne przyspieszanie do trzech sekund.
Czytaj też:
Tak wygląda nowy Jeep Grand Cherokee z hybrydowym napędem
Ford Puma Rally1 WRC