Richard Hammond to jeden z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy motoryzacyjnych świata. Był gwiazdorem pierwszych serii „Top Gear”, ostatnio występował wraz z Jeremym Clarksonem i Jamesem Mayem w „The Grand Tour”. Ma na koncie wiele innych aktywności, które zaprowadziły go do zgromadzenia niemałej fortuny.
Sprzedaż wesprze biznes
Część pieniędzy zainwestował w zabytkowe pojazdy, samochody i motocykle. Teraz z częścią kolekcji postanowił się rozstać. Jak wyjaśnia, to dlatego, że rozwija własny biznes, warsztat The Smallest Cog (ang. „Najmniejszy Trybik”), zajmujący się restaurowaniem zabytkowych samochodów.
Jak się okazuje, pozbycie się części aut i motocykli nie pozostawiło Hammonda obojętnym. „Co za ironia, że wspieram swój nowy projekt restauracji klasycznych aut poprzez sprzedaż części mojej własnej kolekcji, ale to nie jest marnotrawstwo. Robię to z bólem serca, ponieważ te pojazdy mają dla mnie ogromną wartość sentymentalną, ale sfinansują przyszły rozwój firmy i przywracanie życia wielu innym klasycznym samochodom” – napisał „Chomik”.
Motocykle i samochody sprzed lat
Pod młotek trafi łącznie 8 pojazdów. Wśród nich Kawasaki Z900 A4 z 1976 roku, limitowany Norton Dominator 961 Street z 2019 roku, Moto Guzzi Le Mans z 1977 roku, Sunbeam Model 2 z 1927 roku i Velocette KSS z 1922 roku. Oprócz tego auta, w tym zabytkowe Bentley i Porsche.
Czytaj też:
Clarkson wrócił do „Top Gear”, podobnie May i Hammond. Upamiętnili Sabine Schmitz
Pojazdy Richarda Hammonda