Pierwszy zelektryfikowany Grand Cherokee 4xe jest prezentowany obok najbardziej terenowego Grand Cherokee, nowej wersji Trailhawk. Możliwości terenowe oraz doskonała dynamika jazdy na drodze dostępne są dzięki trzem renomowanym systemom napędu 4x4 – Quadra-Trac I, Quadra-Trac II i Quadra-Drive II.
Ekskluzywne w swojej klasie zawieszenie pneumatyczne Jeep Quadra-Lift teraz z elektronicznym układem adaptacyjnego tłumienia, zapewnia prześwit wynoszący 11,3 cala (28,7 cm) i głębokość brodzenia do 24 cali (61 cm).
Grand Cherokee Trailhawk 4xe pokonał niezwykle trudną, słynną trasę off-roadową Rubicon Trail wyłącznie na napędzie elektrycznym. Ale dostępny w ofercie jest wciąż 5,7-litrowy silnik V8. Nowy Jeep Grand Cherokee pojawi się w salonach Jeepa w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee 4xe pojawi się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a na rynkach światowych kilka miesięcy później.
Dzięki technologii 4xe (PHEV) Grand Cherokee jest w stanie pokonać 25 mil w trybie czysto elektrycznym, co przekłada się na zużycie paliwa na poziomie 57 mil na galon (MPGe) i oferuje łączny zasięg ponad 440 mil (708 km).
Większe bezpieczeństwo. Dzięki ponad 110 systemom bezpieczeństwa i ochrony, obejmującym m.in. system Active Driving Assist umożliwiający zautomatyzowaną jazdę z rękami na kierownicy oraz kamerę z widokiem 360 stopni i kamery do jazdy nocnej systemu Night Vision.
Pierwszy w historii Grand Cherokee 4xe
Nowy Grand Cherokee 4xe 2022 to pierwszy Grand Cherokee oferujący hybrydowy napęd plug-in (PHEV). Wprowadzenie nowego modelu na rynek oznacza dalszą elektryfikację marki Jeep.
Moc 375 KM. Auto wyposażone jest w system Quadra Trac II 4x4 z dwubiegową skrzynią rozdzielczą z przełożeniem redukcyjnym 2,72:1. Przełożenie pełzające wynosi 47.4:1, a maksymalny uciąg 4xe wynoszący 2720 kg.
Dostępny w wersjach Grand Cherokee Limited, Trailhawk, Overland, Summit i Summit Reserve, układ napędowy 4xe łączy dwa silniki elektryczne i pakiet akumulatorów o napięciu 400 woltów z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litra z turbodoładowaniem i ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów TorqueFlite.
Tryby E Selec 4xe
Dzięki trybom E Selec, kierowca Jeepa Grand Cherokee 4xe może dostosować hybrydowy układ napędowy do konkretnej podróży, niezależnie od tego, czy jest to off-roadowy wypad za miasto czy też jazda na długich dystansach.
Kierowca może wybrać żądany tryb napędu za pomocą przycisków znajdujących się na kokpicie, po lewej stronie kierownicy:
-
Hybrydowy: łączy moment obrotowy silnika elektrycznego i spalinowego.
-
Elektryczny: układ napędowy działa bezemisyjnie na energii elektrycznej, dopóki akumulator nie osiągnie minimalnego poziomu naładowania lub kierowca nie potrzebuje większego momentu obrotowego.
-
eSave: daje priorytet napędowi z silnika spalinowego, oszczędzając akumulator do późniejszego wykorzystania.
Nowością w Jeepie Grand Cherokee 4x4 rok modelowy 2022 jest odłączany napęd przedniej osi. Jeśli pojazd wyczuje, że warunki drogowe nie wymagają napędu na wszystkie koła, odłączenie przedniej osi powoduje automatyczne przełączenie Grand Cherokee na napęd na dwa koła, zmniejszając opory układu napędowego i zwiększając oszczędność paliwa. Napęd 4x4 włącza się automatycznie w razie potrzeby.
Trailhawk – wszechstronny Grand Cherokee
Najnowszy Jeep Grand Cherokee Trailhawk 2022 oferuje większe możliwości w zakresie napędu 4x4. Nowy Trailhawk wyposażony jest w standardzie w opony terenowe, zintegrowaną kamerę terenową, pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift z prześwitem do 28,7 cm, ulepszone kąty natarcia, zejścia i rampowy oraz aktywną skrzynkę rozdzielczą Quadra-Drive II z tylnym eLSD i Selec-Terrain.
Ten najbardziej wszechstronny model z nowej gamy Grand Cherokee jest również wyposażony w:
-
Rozłączany przedni stabilizator zapewniający wyższy poziom artykulacji zawieszenia i przyczepności podczas jazdy po skałach i w trudnym terenie.
-
System Selec-Speed Control, który umożliwia zarządzanie prędkością pojazdu w trybie 4LO podczas jazdy w terenie.
-
Wytrzymałe stalowe osłony podwozia.
-
Czerwone haki holownicze.
-
18-calowe koła z oponami terenowymi AT.
-
Zwiększoną do 61 cm głębokość brodzenia.
-
Antyodblaskową czarno-czerwoną matową naklejkę „Trailhawk” na pokrywie silnika.
Prawdziwe silniki
W wyposażeniu standardowym oferowany jest silnik Pentastar V6 3.6 L, wykonany w całości z aluminium, generujący moc 293 KM.
Klienci poszukujący większej mocy mogą wybrać 5,7-litrowy silnik V8 generujący moc 357 KM. 5,7-litrowy silnik V8 ma wiodący w swojej klasie uciąg 3 265 kg.
Silnik V8 Grand Cherokee wykorzystuje technologię dezaktywacji cylindrów, która wyłącza cztery cylindry podczas lekkiego przyspieszania lub jazdy na autostradzie. System działa w rozszerzonym zakresie obrotów w stosunku do poprzednich generacji i jest niezauważalny dla kierowcy.
Dwie wielkości auta
Elastyczność nowej konstrukcji pozwala na zastosowanie dwóch różnych rozstawów osi i długości, a także elektryfikację. Grand Cherokee z dwoma rzędami siedzeń i Grand Cherokee L z trzema rzędami siedzeń mają tę samą szerokość całkowitą wynoszącą 215 cm (84,6 cala), jednak Grand Cherokee z dwoma rzędami siedzeń ma rozstaw osi wynoszący 296,4 cm (116,7 cala), podczas gdy Grand Cherokee L ma rozstaw osi 309 cm (121,7 cala) i jest o 12,7 cm (5 cali) krótszy. Długość całkowita wersji z dwoma rzędami siedzeń wynosi 491 cm (193,5 cala) w porównaniu do 520,4 cm (204,9 cala) Grand Cherokee L, i jest o 28,9 cm (11,4 cala) mniejsza. Bez trzeciego rzędu, wielkość wersji z dwoma rzędami siedzeń piątej generacji została zoptymalizowana, by zwiększyć możliwości Jeepa i umożliwić elektryfikację 4xe.
Jeep Grand Cherokee pojawi się w salonach dealerskich marki Jeep w Ameryce Północnej w czwartym kwartale 2021 roku. Jeep Grand Cherokee 4xe ma pojawić się w Ameryce Północnej na początku 2022 roku, a w późniejszym okresie tegoż roku na rynkach światowych.
Czytaj też:
Zobacz jak piorun cztery razy uderza w Jeepa Grand Cherokee
Nowy Jeep Grand Cherokee MY 2022