Silnik V12 o pojemności 6,75 litra ma jeszcze większą moc (600 KM) i moment obrotowy (900 NM). Układ napędowy i podwozie zostały przeprojektowane, aby zapewnić jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Modele z najnowszej kolekcji debiutują wykończone skórzaną tapicerką Turchese i okleiną Technical Carbon z włókna węglowego. Oryginalne obręcze ze stopów lekkich, których wzór jest charakterystycznym elementem stylistyki linii Black Badge, są częściowo wykonane z włókna węglowego
Świat się zmienia, a Rolls-Royce’y kupują coraz młodsi klienci. Obecnie 27 proc. składanych na całym świecie zamówień przypada na wersje Black Badge, czyli niezwykle popularne alter ego marki Royce-Royce, którego sygnaturą jest pojawiający się we wnętrzu symbol matematyczny przedstawiający potencjalną nieskończoność.
Logotyp, znany także jako lemniskata, pojawił się po raz pierwszy na hydroplanie Blue Bird K3 z silnikiem Rolls-Royce’a, łodzi, na której sir Malcolm Campbell pobił rekord prędkości na wodzie. Projektanci marki postanowili sygnować nim samochody z linii Black Badge, aby podkreślić ich nieograniczoną moc i dążenie do doskonałości.
Pierwszymi modelami z linii, jakie wprowadził w 2016 roku na rynek Rolls-Royce były Wraith i Ghost. Niedługo potem do rodziny dołączył Dawn (2017) i Cullinan (2019). Teraz gama powiększa się o nowy model, który równie trafnie odzwierciedla kanony estetyki „Post Opulence” linii Black Badge. Jest to najwierniejszy tej koncepcji i najbardziej zaawansowany technologicznie samochód z emblematem Black Badge, Black Badge Ghost.
Rolls-Royce dla kierowcy, nie dla szofera
Nowy Ghost został zaprojektowany z myślą o grupie klientów, którzy chcieli, by ich Rolls-Royce był zwrotny, dyskretny, niezwykle interaktywny i pozbawiony zbędnych ozdób. Jest to nie tylko najbardziej technologicznie zaawansowany, ale także najdoskonalszy estetycznie model marki Rolls-Royce.
Wyróżnikami estetyki, którą projektanci marki Rolls-Royce nazwali „Post Opulence” jest oszczędna forma i niezwykle bogate wyposażenie. Jej znaki szczególne to starannie dobrane, szlachetne materiały zestawione z oszczędnym, inteligentnym i nierzucającym się w oczy wzornictwem.
Część klientów, którzy najbardziej cenią minimalizm i szlachetne materiały chciała także, aby model Ghost w nowym wydaniu był dostępny w czystym, niemal trudnym do zdefiniowania odcieniu czerni. Wersja Black Badge Ghost spełnia te oczekiwania klientów.
Kolor? Wybór jest ogromny
Klienci mają do wyboru 44 tysiące zaprojektowanych przez markę kolorów, ale mogą też stworzyć własny, jedyny w swoim rodzaju odcień w ramach oferty Bespoke.
Większość osób, które zamówiły mroczne alter ego modelu Ghost zdecydowało się na flagową czerń. Aby stworzyć najgłębszy w branży motoryzacyjnej odcień czerni, 100 funtów (45 kg) farby zostaje rozpylone na naładowanej elektrostatycznie powierzchni białej karoserii, która jest następnie suszona w piecu. Potem nadwozie zostaje pokryte dwoma warstwami bezbarwnego podkładu, a później ręcznie wyszlifowane przez zespół czterech rzemieślników, aby osiągnąć efekt błyszczącego wykończenia czerni fortepianowej, z którego słynie marka.
Proces, który trwa od trzech do pięciu godzin i nie jest stosowany w produkcji masowej, umożliwia osiągnięcie niezrównanej w branży samochodowej intensywności koloru. Głęboka czerń jest dla klientów idealnym tłem, które może zostać zestawione z ręcznie malowaną linią Coachline w kontrastowym kolorze, by stworzyć typową dla linii Black Badge estetykę „neonowych akcentów na tle czerni” będącą wyróżnikiem tej oryginalnej wersji Rolls-Royce.
Nowy model jest wyposażony w 21-calowe obręcze kół z kompozytów z gamy Bespoke. Utrzymana w typowej dla linii Black Badge stylistyce, która jest wyróżnikiem wersji Black Badge Ghost, obręcz każdego koła jest wykonana z 22 warstw włókna węglowego układanych w trzech kierunkach, a następnie podwiniętych na zewnętrznych krawędziach felgi, by uzyskać wytrzymałość 44 warstw. Dodatkowym wzmocnieniem jest piasta z odkutego aluminium lotniczego, która została połączona z felgą za pomocą tytanowych łączników, podobnych do tych stosowanych w aeronautyce. Piastę zdobią charakterystyczne dla marki dekielki z funkcją samopoziomowania, dzięki czemu monogram RR jest zawsze w poziomie.
Luksusowe wnętrze
Aby stworzyć we wnętrzu jedyną w swoim rodzaju atmosferę, projektanci wykorzystali w nim niezwykle zaawansowane technologicznie materiały i zadbali o ich perfekcyjne wykończenie.
Warstwy drewna są naprasowywane na podłoże elementów wnętrza, na które nakładany jest następnie czarny fornir Bolivar. Ciemna baza zostaje następnie pokryta luksusowym materiałem Technical Fibre. Fragmenty utkane z pokrytego żywicą karbonu oraz kontrastowych metalizujących nici tworzą przypominający diamenty wzór, który jest następnie ręcznie nakładany na poszczególne elementy wnętrza, by osiągnąć efekt 3D.
Esteci z zespołu projektowego marki postanowi dodatkowo podkreślić głębię czerni wersji Black Badge Ghost, celowo tonując zestawione z nią żywe barwy. Obramowania wylotów powietrza na desce rozdzielczej i w tylnej części kabiny zostały przyciemnione metodą fizycznego osadzania z fazy parowej. Jest to jedna z nielicznych metod barwienia metalu, która gwarantuje, że często dotykane elementy nie stracą z czasem koloru i nie pokryją się nalotem.
Zegar został umieszczony na niezwykłej rozświetlanej desce rozdzielczej, która została zaprezentowana po raz pierwszy wraz z modelem Ghost. Ozdabia ją błyszczący symbol nieskończoności, który otacza ponad 850 gwiazd. Umieszczone naprzeciw fotela pasażera motyw gwiazd i logotyp stają się widoczne dopiero po włączeniu oświetlenia wnętrza. Podobnie jak w modelu Ghost, znak nieskończoności podświetla 152 żarówek LED zamontowanych nad i pod deską rozdzielczą.
Inny niż zwykły Ghost
Klienci, którzy złożyli zamówienia na model Black Badge Ghost nie tylko oczekiwali, że jego wygląd zostanie dopasowany do ich preferencji, ale mieli także nadzieję, że zespół inżynierów marki opracuje dla nich zindywidualizowane rozwiązania.
Ten model zawdzięcza swój charakter Architecture of Luxury, opatentowanej przez markę Rolls-Royce aluminiowej konstrukcji, która została po raz pierwszy zastosowana w modelu Phantom. Nowa rama nie tylko przekłada się na niezwykłą sztywność nadwozia, ale jednocześnie sprawia, że można je elastycznie i modułowo rozbudowywać. Dzięki temu model Ghost może mieć napęd na cztery koła, układ czterech kół skrętnych oraz znakomite zawieszenie Planar Suspension, które zdobyło wiele nagród. Ta perfekcyjna konstrukcja została zoptymalizowana podczas prac nad wersją Black Badge, która jest wyposażona w jeszcze skuteczniejsze resory pneumatyczne, by niwelować przechyły nadwozia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.
Mocniejszy silnik
Konstruktorzy uznali, że podwójnie doładowany silnik Rolls-Royce’a o pojemności 6,75 litra jest w zupełności wystarczający. Kultowa jednostka została jednak na nowo zestrojona, aby uzyskać dodatkowe 29 koni mechanicznych, co znaczy, że ma obecnie imponującą moc 600 KM. Wrażenie płynnej zmiany przełożeń zostało spotęgowane, bo moment obrotowy wzrósł o 50 Nm i obecnie wynosi 900 Nm. Układ przeniesienia napędu jest wyposażony w przekładnię i przepustnicę z oferty Bespoke. Ośmiobiegowa skrzynia biegów ZF oraz kierowana tylna i przednia oś zostały ze sobą zestrojone, aby zapewnić kierowcy optymalne zachowanie na drodze, w zależności od kąta otwarcia przepustnicy i ruchów kierownicy.
Podobnie, jak w przypadku wszystkich innych, model z rodziny Black Badge, przyciśnięcie przycisku „Low” na drążku zmiany biegów pozwala kierowcy cieszyć się pełnią możliwości nowych technologii. Moc pojazdu dyskretnie podkreśla rasowy dźwięk silnika, a efekt ten potęguje nowy układ wydechowy. Wynoszący 900 Nm moment jest dostępny już od 1600 obrotów na minutę. Nawet na niższych biegach prędkość przełożeń wzrasta o 50 proc. przy otwartej w 90 proc. przepustnicy, dzięki czemu kierowca wersji Black Badge Ghost niemal od razu czuje moc.
Obecnie przyjmowane już są zamówienia na model Black Badge Ghost.
Czytaj też:
Kiedy pierwszy elektryk Rolls-Royce’a? Są pierwsze wieści
Rolls-Royce Ghost Black Badge