Polska premiera Maserati Grecale. Byliśmy, więc wiemy ile już kosztuje nowy SUV z trójzębem na masce

Polska premiera Maserati Grecale. Byliśmy, więc wiemy ile już kosztuje nowy SUV z trójzębem na masce

Maserati Grecale. Polska prezentacja
Maserati Grecale. Polska prezentacja Źródło:Maserati
Po międzynarodowej premierze we Włoszech Maserati Grecale zostało zaprezentowane także w Polsce. Mogliśmy zobaczyć, jak prezentuje się nowy SUV oraz poznać jego wersje i przede wszystkim ceny.

Grecale jest kamieniem milowym dla Maserati, to bez wątpienia. Auto będzie modelem najlepiej się sprzedającym, ponieważ moda na tego typu auta dominuje w tej chwili w motoryzacji. Jeśli tylko Maserati da radę dostarczyć auta (jak wiadomo świat boryka się z kryzysem ich dostępności), firma należąca do koncernu Stellantis już może zacząć liczyć zyski.

Maserati Grecale. Polska prezentacja

W chwili debiutu na rynek trafią trzy wersje:

  • GT, napędzana 4-cylindrowym silnikiem z układem mild hybrid (miękkiej hybrydy) o mocy 300 KM,
  • Modena, z 4-cylindrową jednostką mild hybrid o mocy 330 KM
  • Trofeo, wyposażona w benzynowy silnik V6 o pojemności 3,0 l i mocy 530 KM, bazujący na motorze Nettuno zamontowanym w MC20.

Maserati Grecale. Polska prezentacja

Uzupełnieniem oferty będzie Grecale Folgore, w 100 proc. elektryczna wersja w technice 400V, ale na to auto będziemy musieli jeszcze poczekać.

Nowy SUV wyróżnia się, poza designem, przestronnością i komfortem. Maserati twierdzi, że jest najlepszy w swojej klasie pod względem: przestrzeni wewnątrz, właściwości jezdnych, prowadzenia, przyspieszenia (0-100 km/h w 3,8 s – wersja Trofeo), prędkości maksymalnej (285 km/h – ponownie Trofeo), jakości dźwięku oraz szerokiego zastosowania szlachetnych materiałów, takich jak drewno, włókno węglowe i skóra.

Maserati Grecale. Polska prezentacja

Maserati Grecale. Wymiary i wzornictwo

Wymiary nowego SUV-a są typowe dla segmentu. W wersji GT Grecale ma 4846 mm długości, jego rozstaw osi wynosi 2901 mm, wysokość – 1670 mm, a szerokość – 1948 mm (2163 mm wraz z lusterkami bocznymi).

Maserati Grecale. Polska prezentacja

Wizytówką Grecale jest nowy wizualny symbol Maserati, który wyróżnia każdy nowy model marki od czasu MC20. Z przodu uwagę zwraca również nisko umieszczona osłona chłodnicy. Profil wyróżnia się kontrastem czystości linii i funkcjonalnego wzornictwa, z harmonijnie ukształtowanymi, muskularnymi płaszczyznami. Techniczną stronę podkreśla zastosowanie włókna węglowego.

Tylne światła w kształcie bumerangu czerpią inspirację ze stylizowanego przez Giugiaro modelu 3200 GT i płynnie wpisują się w trapezoidalny kształt, który dodatkowo podkreślają kabina z efektem coupé oraz wykończenie przywodzące na myśl sportowe samochody.

Maserati Grecale. Wnętrze cyfrowe

Wnętrze Grecale przykuwa wzrok tradycyjnym dla Maserati zegarkiem – po raz pierwszy w wersji cyfrowej. Dzięki sterowaniu głosowemu zegarek zmienia się w konsjerża w samochodzie.

Obsługa odbywa się za pośrednictwem kilku wyświetlaczy: dużego ekranu centralnego o przekątnej 12,3” – największego, jaki kiedykolwiek widziano w Maserati, kolejnego o przekątnej 8,8” dla dodatkowych elementów sterujących oraz trzeciego, dla pasażerów tylnych siedzeń.

Maserati Grecale. Polska prezentacja

Za zarządzanie funkcjami odpowiadają najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Maserati Intelligent Assistant (MIA) oraz Maserati Connect.

Maserati Grecale. Dźwięk i zawieszenie

Dźwięk to zasługa nagłośnienia Sonus faber 3D. System Sonus faber – standardowy na poziomie wyposażenia Premium – liczy 14 głośników, a na żądanie, na poziomie High Premium, ma 21 głośników.

Za prowadzenie Grecale odpowiada między innymi nowy system Maserati – Vehicle Dynamic Control Module (VDCM), oferujący 360-stopniową kontrolę nad samochodem. Kierowca ma do wyboru zdecydowanie zróżnicowane tryby jazdy: Comfort, GT, Sport, Corsa (tylko Trofeo) oraz Off-Road.

Maserati Grecale. Ceny w Polsce

Wersja GT kosztuje od 78 116 euro (dziś ok. 360 tys. zł). Modena to wydatek od 89 tys euro (ok. 413 tys. zł). Topowe Trofeo kosztuje od 135 562 euro (ok. 630 tys. zł).

Czytaj też:
Przełom z Włoch. Maserati GranTurismo Folgore wyjechało na ulice

Galeria:
Maserati Grecale. Polska prezentacja
Źródło: Maserati