Drugie Lamborghini w gamie High Performance Electrified Vehicle będzie wyposażone w nowy silnik zdolny do osiągniecia 10 000 obr/min.
Lamborghini 634, następca Huracána, które dołączy do linii HPEV otrzyma silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, połączony z układem hybrydowym obejmującym trzy silniki elektryczne i ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów, która zadebiutowała w Lamborghini Revuelto. Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r.
Jak pisze w komunikacie Lamborghini, całkowicie nowy silnik to konstrukcja inżynierów z Sant'Agata Bolognese. Ich celem było zapewnienie osiągów i emocji z jazdy, które przewyższają̨ te z obecnej gamy Huracána.
Wysokoobrotowa jednostka
Silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem ma 4-litrową pojemność́. Maksymalna moc dostarczana przez jednostkę wynosi 800 KM, między 9000 a 9750 obr./min. osiągając maksymalną prędkość́ obrotową silnika wynoszącą... 10 000 obr/min. Jest to wartość́ zwykle zarezerwowana dla silników wyścigowych.
Sprawia to, że nowy V8 od Lamborghini jest wyjątkowy w klasie drogowych samochodów supersportowych, także pod względem maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 730 Nm w zakresie od 4000 do 7000 obr./min.
Układ elektryczny zaprojektowany i opracowany dla nowego V8 został umieszczony pomiędzy silnikiem spalinowym, a dwusprzęgłową skrzynią biegów i obejmuje falownik oraz osiową jednostkę̨ elektryczną. Jest on w stanie wygenerować́ wysokie wartości momentu obrotowego i mocy – maksymalnie 300 Nm i 110 kW przy 3500 obr/min, zachowując przy tym kompaktowe wymiary i niską masę̨.
Dźwięk będzie w porządku
Kolejnym kluczowym elementem procesu projektowania było zdefiniowanie dźwięku, aby nadać́ nowej jednostce napędowej unikalny charakter. Jak pisze Lamborghini: „charakterystyka nowego V8 przy wysokich obrotach osiąga szczyt pod względem głośności, co w harmonii z wibracjami przenoszonymi na podwozie przez płaski wał korbowy tworzy wyjątkowe doznania sensoryczne”.
Premiera Lamborghini 634 zaplanowana jest na 2024 r. Dla Lamborghini to kolejny już punkt zwrotny w ramach programu „Direzione Cor Tauri”, którego celem jest zwrot Lamborghini w kierunku stopniowej elektryfikacji gamy.
Czytaj też:
Wszystkie ewolucje Lamborghini Huracána. Wszechstronność na sportowoCzytaj też:
Lamborghini bije kolejne rekordy. Tak wielu klientów jeszcze nie było