Nowe BMW M2. Jeden z najlepszych sportowców w świeżej odsłonie

Nowe BMW M2. Jeden z najlepszych sportowców w świeżej odsłonie

Nowe BMW M2
Nowe BMW M2 Źródło: BMW
M5, M4, M3, te auta budzą ciarki. Ale tak naprawdę jednym z najlepszych BMW z literką „M” w nazwie jest M2. I właśnie ten wóz pojawia się w zupełnie nowym wydaniu. Poznajcie jego detale.

M2 to dostawca radości z jazdy dla purystów. Nowe BMW M2 podnosi poprzeczkę poprzednika w segmencie dla kompaktowych samochodów usportowionych z segmentu premium. Nowe BMW M2 oferuje większą moc, lepsze wrażenie wizualne niż kiedykolwiek wcześniej oraz innowacyjne elementy wyposażenia.

Nowe BMW M2

Najważniejszym elementem aktualizacji jest zwiększenie mocy o 15 kW/20 KM: wysokoobrotowy 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią M TwinPower Turbo osiąga teraz moc 353 kW/480 KM. Do tego dochodzą nowe akcenty stylistyczne w wyglądzie zewnętrznym, zmodernizowane wnętrze i wprowadzenie systemu operacyjnego BMW 8.5, na którym opiera się najnowsza generacja systemu obsługi BMW iDrive.

Nowe BMW M2

Nowe BMW M2 poprawia koncepcję napędu obejmującą rzędowy silnik 6-cylindrowy, 6-biegową skrzynię manualną (opcjonalnie) i klasyczny napęd na tylne koła – co jest unikalną propozycją wśród konkurentów.

Sześciocylindrowy silnik rzędowy o zwiększonej mocy

Nowe BMW M2

Oprócz samej mocy kluczowy wpływ na wrażenia z jazdy nowym BMW M2 ma również sposób, w jaki 6-cylindrowy silnik rzędowy dostarcza tę moc. Zmodernizowana wersja silnika w nowej edycji zapewnia bardziej liniowe oddawanie mocy utrzymujące się do wysokich obrotów.

Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w szerokim zakresie obrotów 2650–6130 obr/min. W nowym BMW M2 z opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną maksymalny moment obrotowy pozostaje na poziomie 550 Nm. W przypadku standardowej 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic wartość ta wynosi 600 Nm. Silnik generuje moc zwiększoną do 353 kW/480 KM przy 6250 obr/min, a maksymalny moment wynosi 7200 obr/min.

Nowe BMW M2

Aby zapewnić jeszcze intensywniejsze odczuwanie zwiększonych osiągów silnika, udoskonalono wybór map przyspieszenia oraz reakcji we wszystkich trybach jazdy wybieranych za pośrednictwem menu M Setup. W rezultacie nowe BMW M2 oferuje zauważalnie szybsze reakcje na gaz – zarówno z 8-stopniową skrzynią M Steptronic, jak i opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną.

Trzylitrowy silnik różni się od jednostki montowanej w BMW M3/BMW M4 tylko kilkoma szczegółami. Jednostka dorównuje teraz mocy nowego BMW M3 Limuzyna ze skrzynią manualnąi nowego BMW M4 Coupé.

Ważne detale techniczne

Nowe BMW M2

Oprócz dwóch turbosprężarek typu Mono Scroll, pośredniego intercoolera oraz elektronicznie sterowanej przepustnicy spalin technologia M TwinPower Turbo zastosowana w 6-cylindrowym silniku rzędowym obejmuje również wtrysk High Precision Injection, adaptacyjne sterowanie zaworami Valvetronic i zmienna regulacja faz rozrządu Double Vanos. Silnik ma również szereg detali zapożyczonych bezpośrednio z samochodów wyścigowych, których wpływ jest najbardziej widoczny w jego błyskawicznej reakcji, łatwości wchodzenia na wysokie obroty i wysokich osiągach podczas jazdy na torze wyścigowym.

Detale te obejmują niezwykle sztywną beztulejową skrzynię korbową o zamkniętej konstrukcji, lekki kuty wał korbowy, otwory cylindrów z powłoką w technologii metalizacji łukowej oraz rdzeń głowicy cylindrów wykonany w druku 3D.

Nowe BMW M2

Silnik przekazuje napęd standardowo za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic. Przycisk Drivelogic w dźwigni biegów umożliwia zmianę charakterystyki przełożeń i wybór trzech różnych ustawień. Zarówno dźwignia biegów w najnowszej stylistyce M, jak i łopatki zmiany biegów na kierownicy umożliwiają w dowolnym momencie sekwencyjną ingerencję w wybór biegów.

Kierowcy, którzy szukają bardziej bezpośredniej interakcji z napędem, mogą wybrać opcjonalną 6-biegową skrzynię manualną. Oferowana jest w połączeniu z asystentem zmiany biegów, który podbija obroty podczas zmiany przełożeń, aby zapobiec poślizgom przy redukcji biegów podczas hamowania przed zakrętami.

Nowe BMW M2

Niezależnie od wyboru skrzyni biegów zwiększona moc silnika zapewnia o 0,1 s krótszy czas przyspieszania od 0 do 100 km/h: nowe BMW M2 osiąga wynik 4,0 s ze skrzynią biegów w wyposażeniu standardowym lub 4,2 s z opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną. Wyższa moc jest również odczuwalna podczas przyspieszania od 0 do 200 km/h – wynik jest o 0,6 s lepszy niż w BMW M2 z 8-stopniową skrzynią M Steptronic (teraz 12,9 s) oraz o 0,6 s z opcjonalną skrzynią manualną (13,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 285 km/h z opcjonalnym pakietem M Driver.

Poprawiony wygląd i nowe lakiery

Nowe BMW M2

Nowe BMW M2 jest dostępne w trzech lakierach niemetalizowanych, pięciu metalizowanych i sześciu lakierach BMW Individual. Znacznie rozszerzona oferta lakierów obejmuje nowe warianty: Sao Paulo Yellow niemetalizowany, Fire Red metalizowany, Portimao Blue metalizowany i Skyscraper Grey metalizowany. Oferta lakierów BMW Individual dla nowego BMW M2 obejmuje teraz również następujące lakiery: Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto i Twilight Purple.

Nowe BMW M2

Nowe BMW M2 jest standardowo wyposażone w obręcze kół M Double Spoke ze stopów lekkich w wykończeniu Jet Black. Mają one rozmiar 19 cali na przedniej osi i 20 cali na tylnej osi. Nowością na liście opcji są obręcze kół M Double Spoke ze stopów lekkich o tych samych wymiarach na obu osiach, lecz w wersji kolorystycznej Silver. Można je łączyć z oponami torowymi, jeśli wybrano opcjonalny pakiet M Race Track.

System operacyjny BMW 8.5

Nowe BMW M2

Składający się z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i 14,9-calowego wyświetlacza kontrolnego zestaw w pełni cyfrowych ekranów oferuje teraz najnowszą wersję systemu wskazań oraz obsługi BMW iDrive opartego na systemie operacyjnym BMW 8.5. Funkcje klimatyzacji obsługuje się teraz w sposób cyfrowy. Temperaturę i wentylację, a także podgrzewanie foteli czy – jeśli określono – podgrzewanie kierownicy reguluje się w nowym BMW M2 albo dotykowo za pomocą specjalnej opcji menu w dolnej części wyświetlacza kontrolnego, albo głosowo za pośrednictwem inteligentnego asystenta osobistego BMW.

Nowe BMW M2

Cyfryzacja skutkuje zmniejszeniem liczby przycisków i elementów obsługi w kokpicie i towarzyszy jej przeprojektowana deska rozdzielcza. Nowe elementy regulacji kratek nawiewu powietrza pośrodku deski rozdzielczej oraz po stronie kierowcy i pasażera umożliwiają ustawianie kierunku nawiewu poprzez ich obracanie oraz przechylanie.

Nowe BMW M2

Listwy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej nowego BMW M2 są standardowo dostępne w matowym kolorze Dark Graphite. Opcjonalnie dostępne są listwy ozdobne w kolorze Aluminium Rhombicle Anthracite, M Carbon Fibre lub nowym Fine Brushed Aluminium.

Czytaj też:
Nowe BMW serii 2 Coupé. Sportowiec nawet w standardzie
Czytaj też:
Powrót w wielkim stylu. 24h Le Mans ponownie z BMW

Galeria:
Nowe BMW M2
Opracował:
Źródło: BMW