Peugeot 5008 już w salonach. Ile za największego SUV-a?

Peugeot 5008 już w salonach. Ile za największego SUV-a?

Peugeot E-5008
Peugeot E-5008 Źródło: Stellantis
Francuzi postanowili w futurystyczny sposób projektować swoje auta i okazuje się, że to chwyciło. Peugeoty znów są fascynujące designersko. Teraz marka zaczęła sprzedaż 5008, podała ceny jego wersji, na czele z elektryczną.

Zacznijmy od elektryka, bo to na ten samochód przede wszystkim stawia Peugeot. Nowy E-5008 to jedyny w 100-proc. elektryczny SUV w swoim segmencie, który może pomieścić do 7 pasażerów, pisze Peugeot, co nie jest prawdą, bo mamy przecież jeszcze Kię EV9.

Peugeot E-5008 byłby wyłącznie elektrykiem, gdyby takie samochody były najchętniej kupowane. Póki co nie są, zatem tego flagowego Peugeota można zamówić także z układami napędowymi Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 i Hybrid 136 e-DCS6. Gama obejmuje dwa poziomy wyposażenia: Allure i GT.

Pełny elektryk

Peugeot E-5008

Teraz garść danych technicznych i od razu dopasowany do nich cennik. W 100 proc. elektryczny Peugeot E-5008 210 ma zasięg do 502 KM. W sprzedaży ratalnej kosztuje od 1 590 zł miesięcznie netto. Jego silnik ma 210 KM (157 kW), a moment obrotowy wynosi 345 Nm. Akumulator litowo-jonowy wysokiego napięcia ma pojemność 73 kWh. Ładowanie dostępne jest o mocy do 160 kW. To pozwala na szybkie uzyskanie 100 km zasięgu w 10 minut. Naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. trwa 30 minut. Oczywiście na szybkiej ładowarce. Peugeot E-5008 210 Allure kosztuje 247 850 zł, zaś Peugeot E-5008 210 GT jest dostępny od 263 300 zł.

Hybryda ładowana z gniazdka

Peugeot E-5008

Jakie są cechy zelektryfikowanych Peugeotów? Nowy 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 ma silnik elektryczny o mocy 92 kW (125 KM), który jest połączony z silnikiem spalinowym o mocy 150 KM. Systemowa moc wynosi 195 KM. Na napędzie elektrycznym można przejechać dystans do 82 km (cykl mieszany WLTP). Peugeot 5008 Plug-in Hybrid 195 e-DCS7 kosztuje 226 150 zł w wersji wyposażenia Allure lub 241 600 zł w wersji wyposażenia GT.

Zwykła hybryda

Peugeot E-5008

Z kolei nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 jest wyposażony w system Peugeot Hybrid 48V. Ma 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnią z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Podczas jazdy po mieście, nowy 5008 Hybrid 136 e-DCS6 może przez ponad połowę czasu wyłącznie w trybie w 100 proc. elektrycznym. Peugeot 5008 Hybrid 136 e-DCS6 kosztuje od 184 150 zł w wersji wyposażenia Allure i 198 850 zł w wersji wyposażenia GT.

Czytaj też:
Peugeot E-308 E Style. Francuzi stworzyli tańszą wersję kompaktowego elektryka
Czytaj też:
Piętnasta marka giganta okaże się kluczowa? Jeśli tak, to dlatego, że jest chińska

Opracował:
Źródło: Stellantis