Najmocniejsze Golfy w nowym wydaniu. Silnik spalinowy ma jeszcze wiele do powiedzenia

Najmocniejsze Golfy w nowym wydaniu. Silnik spalinowy ma jeszcze wiele do powiedzenia

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI Źródło: Volkswagen
Na prąd i na prąd, wciąż słyszymy o samochodach bezemisyjnych. Tymczasem są takie, które zasilane są tradycyjnie i wśród fanów motoryzacji robią zdecydowanie większe wrażenie. Chociażby Volkswageny Golfy GTI i GTI Clubsport, które właśnie zostały poddane faceliftingowi.

Oba auta można już zamawiać u polskich dealerów Volkswagena. Po zmianach Golf GTI ma dwulitrowy silnik o mocy 265 KM. Jeszcze mocniejszy jest Golf GTI Clubsport, który ma 300 KM i nieco lepsze przyspieszenie. Prędkość maksymalna w obu przypadkach została ograniczona do 250 km/h.

Ceny nowych wersji

Volkswagen Golf GTI

Ikona sportowych kompaktów – Volkswagen Golf GTI w ostatniej odsłonię i po zmianach – wchodzi na rynek z mocniejszym o 20 KM silnikiem. Ma teraz moc 265 KM, która pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Co odróżnia odmianę GTI z zewnątrz? To przede wszystkim bardziej agresywną stylizacja i od nowa zaprojektowane tylne światła LED. W standardzie Volkswagen Golf GTI jest dostarczany z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Cennik usportowionego Golfa zaczyna się od 179 790 zł.

Volkswagen Golf GTI

Jeśli ktoś jest zwolennikiem większej mocy i nieco surowszego podejścia do hot hatchy, to dla niego Volkswagen zmodernizował wersję GTI Clubsport. Ma ona pod maską ten sam silnik, co GTO, ale podkręcony do 300 KM. Przyspieszenie jest lepsze, inżynierów udało się urwać kolejne 0,3 sekundy. GTI Clubsport od 0 do 100 km/h przyszpiesza w 5,6 s. Mocniejszy GTI w cenniku zaczyna się od kwoty 183 890 zł.

Zmodernizowany napęd

Volkswagen Golf GTI

W obu autach sercem jest 2,0-litrowy silnik, który poddano modernizacji. Przyniosła ona zwiększenie mocy o 20 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 370 Nm i jest dostępny już od 1600 obr./min. To wszystko dzięki turbodoładowaniu. Napęd przekazuje na przednie koła siedmiobiegowa skrzynia DSG, która ma sterowanie elektronicznie. Elementem sportowym jest blokada mechanizmu różnicowego. Maksymalny moment obrotowy Golfa GTI Clubsport wynosi 400 Nm i również jest dostępny od niskich prędkości obrotowych.

Drobne zmiany, ale kluczowe

Volkswagen Golf GTI

Jeśli chodzi o zabiegi stylistyczne, to producent zaostrzył nieco linie nadwozia, przeprojektował przód, dodał nowe reflektory LED IQ.LIGHT i wydłużył zasięg świateł drogowych do ok. 500 m.

Volkswagen Golf GTI

Dodajmy, że Golf GTI dostaje 17-calowe felgi aluminiowe Richmond, a model GTI Clubsport 18-calowe. W opcji dostępne są 19-calowe felgi Queenstown, które przypominają znany z Golfa GTI piątej generacji model felg Detroit. W środku Golf GTI ma sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i typową dla GTI tapicerką w kratkę. Ciekawą cechą GTI jest sposób działania przycisku startującego silnik: po otwarciu drzwi pulsuje on na czerwono do momentu naciśnięcia.

Czytaj też:
Rekord importu samochodów używanych. Będzie z czego wybierać
Czytaj też:
Dostawczaki Volkswagena podnoszą poprzeczkę. Takiej gwarancji nie było
Czytaj też:
Polacy kupują coraz więcej samochodów. Wiemy, które są najpopularniejsze

Opracował:
Źródło: Volkswagen