Z badań wynika, że główne „ale” do elektromobilności polega na trzech problemach. Po pierwsze: elektryki są zbyt drogie, po drugie niewystarczająca jest infrastruktura. Po trzecie wreszcie, kłopotem jest zbyt mały zasięg. Co do pierwszych dwóch problemów Peugeot postanowił się nie wypowiadać, ale francuska firma zdecydowała się zaradzić trzeciemu kłopotowi. Zwiększyła zasięg swoich SUV-ów: kompaktowego E-3008 i flagowego E-5008. Teraz ich zasięg wg WLTP, z oficjalną homologacją, wynosi odpowiednio 700 i 668 km. Według Peugeota czyni to nowe modele marki najlepszymi w swojej klasie, oczywiście wśród SUV-ów.
700 kilometrów zasięgu oferowane jest nie przez każdego Peugeota E-3008, ale przez wersję Electric 230 Long Range. Światowa premiera modelu będzie miała miejsce na stoisku marki podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2024 r.
Nowy silnik i akumulatory
W przypadku obu SUV-ów, w wersjach Long Range marka Peugeot wprowadza silnik o mocy 230 KM/170 kW z akumulatorem o większej pojemności (96,9 kWh). Bateria zapewnia zasięg do 700 km (w przypadku E-3008) lub 668 km (w przypadku E-5008) w cyklu mieszanym WLTP. Nowy silnik uzupełnia gamę E-3008 i E-5008 i będzie występował ponad silnikiem 210 KM/157 kW, którego zasięg wynosi do 527 km (w przypadku E-3008) lub do 502 km (w przypadku E-5008).
Osiągi po nowemu
Jak udało się zwiększyć zasięg baterii? W wersjach Long Range Peugeotów auta będą korzystać z nowego systemu wstępnego przygotowania akumulatorów, pozwalającego na optymalizację czasu ładowania. Nowa konstrukcja platformy STLA Medium „BEV-by-design” pozwala na przechowywanie większej ilości energii między kołami dzięki grubszemu o 15 mm akumulatorów.
Peugeot E-3008 230 Long Range ładuje się także krócej w Trybie 4. Pozwala na korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW. Naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. zajmuje 27 minut. A do przejechania 150 km – 10 minut.
Peugeot E-5008 230 Long Range również oferuje ulepszenia w zakresie czasu ładowania w Trybie 4 i również umożliwia korzystanie ze źródeł o mocy do 160 kW. Naładowanie akumulatora od 20 do 80 proc. zajmuje 27 minut, a do zasięgu zwiększającego o 150 km – 10 minut.
Czytaj też:
Peugeot 5008 już w salonach. Ile za największego SUV-a?Czytaj też:
Peugeot E-308 E Style. Francuzi stworzyli tańszą wersję kompaktowego elektryka