Za moc odpowiada 4-cylindrowy benzynowy silnik turbo o pojemności 2 litrów. Dostarcza 306 KM. Napęd koła przenosi dwusprzęgłowa przekładnia AMG Speedshift DCT 7G, a zawieszenie AMG oraz aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4Matic odpowiadają za to, by autem można było szaleć w zakrętach.
Nowy Mercedes-AMG A 35 4Matic Limuzyna to propozycja dla młodych, zakochanych w wysokich osiągach, ale także szukających komfortowej przestrzeni, większej niż w przypadku hatchbacka. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,8 s oraz prędkość maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie) powinny spełnić ich wymagania.
Agresywna stylizacja
Czterodrzwiowa limuzyna o rozstawie osi 2729 milimetrów ma silne proporcje, z krótkimi zwisami. Z przodu wyróżnia ją osłona chłodnicy z podwójną listwą, przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza i spojlerem oraz elementy ozdobne z chromowanym, srebrnym wykończeniem. Z profilu uwagę przykuwają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe alufelgi, o wzorze z pięcioma podwójnymi ramionami. Stylizacja tylnego pasa optycznie poszerza nadwozie kompaktowej limuzyny. Wzrok zawiesza się na dwuczęściowych tylnych lampach oraz nowym wkładzie dyfuzora, a także spojlerze na krawędzi tylnej pokrywy i dwóch końcówkach układu wydechowego umieszczonych po bokach zderzaka.
Wewnątrz kierowca może wybrać jeden z trzech stylów wyświetlania informacji na zestawie wskaźników AMG. Najbardziej efektowny jest tryb supersportowy, z okrągłym obrotomierzem i dodatkowymi informacjami przedstawionymi w postaci trójwymiarowych słupków po lewej i prawej stronie ekranu. Za pomocą menu AMG można wywoływać różne widoki specjalne, takie jak przeciążenie czy dane jednostki napędowej.
Sercem auta jest dwulitrowa, turbodoładowana jednostka odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min) i emocjonującym brzmieniem.
Inteligencja napędu na obie osie
Układ napędowy daje mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie, zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za aktywną dystrybucję momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada zamontowane przy tylnej osi, elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe. Rozdział siły napędowej zależy nie tylko od prędkości jazdy, przyspieszenia oraz kąta skrętu kół, ale także od różnicy w prędkości obrotowej poszczególnych kół, wybranego przełożenia oraz pozycji pedału gazu.
Auto ma pięć programów jazdy AMG Dynamic Select – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – które zapewniają duży zakres ustawień charakterystyki samochodu, od komfortowego aż po zdecydowanie dynamiczny. Każdy z trybów zmienia szereg parametrów, takich jak reakcja silnika czy skrzyni biegów. Nowy program jazdy Slippery został zoptymalizowany pod kątem jazdy po śliskiej nawierzchni.
Rejestrator danych na tor
Fantastyczną opcją nowego auta jest AMG Track Pace. To aplikacja systemu MBUX, która tak jak wirtualny inżynier wyścigowy stale rejestruje ponad 80 parametrów pojazdu (np. prędkość i przyspieszenie) podczas jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. Prócz tego podaje czasy okrążeń i przejazdów sektorów oraz różnice względem czasu odniesienia. Ponieważ określone dane mają kolor zielony lub czerwony, kierowca nie musi „wczytywać się” w szczegółowe wyniki – wystarczy rzut oka, by sprawdzić, czy zanotował lepszy, czy gorszy czas. Po sesji jazdy torowej może przeanalizować swoje osiągnięcia i na tej podstawie doskonalić technikę jazdy.
Czytaj też:
500 nowych elektryków BMW w Warszawie. Rusza car sharing Innogy