Volvo to konserwatywna marka, a ostatnia generacja XC90 sprzedawała się tak dobrze, że postanowiono nie kombinować za bardzo przy stylizacji. Najważniejszą zmianą w designie XC90 jest inny niż dotychczas wzór atrapy chłodnicy. Z kolei w wersji R-Design obramowania okien są teraz czarne, co dobrze komponuje się ze sportowym charakterem specyfikacji.
Galeria:
Nowe Volvo XC 90
Od roku modelowego 2020 do oferty dołącza wersja sześciomiejscowa z układem siedzeń 2+2+2. Jednocześnie w sprzedaży pozostały odmiany pięcio- oraz siedmiomiejscowa (dopłata 7,6 tys. zł).
Oczekiwanej zmiany doczekaliśmy się w palecie wersji napędowych, z której przy okazji liftingu Volvo XC90 zniknęło oznaczenie D5. Pojawił się natomiast wariant B5 będący oznaczeniem „miękkiej hybrydy”: diesla tworzącego zespół napędowy z niewielkim silnikiem elektrycznym (łączna moc systemowa to 249 KM). „Elektryk” pełni wyłącznie rolę wspomagającą, przyczyniając się do obniżenia zużycia paliwa.
Właśnie wspomniana wersja B5 AWD otwiera na polskim rynku cennik nowego Volvo XC90, które startuje od kwoty 283 700 zł (linia Momentum). Najtańsza odmiana benzynowa – czyli T5/250 KM – oznacza natomiast 304 tys. zł.
Dysponująca zaś hybrydą typu Plug-In wersja T8/390 KM została wyceniona na 348 300 złotych. Wszystkie nowe auta Volvo XC90 współpracują z automatyczną skrzynią ośmiobiegową oraz układem AWD.
Źródło: IBRM Samar