Na rynkach poza Europą nowe Audi S6 (limuzyna i kombi Avant) i S7 Sportback (czterodrzwiowe coupé) wystartują w wariancie 2.9 TFSI o mocy 450 KM i momencie obrotowym 600 Nm. Zazdrość? Uzasadniona. W Europie benzyny nie będzie w ogóle, choć brzmi to jak świętokradztwo. Audi proponuje swoje nowe auta z jednym dieslem, za to z momentem obrotowym wynoszącym aż 700 Nm.
Modele S TDI wyposażone są w układy łączące silnik TDI i elektrycznie napędzaną sprężarkę z 48-woltową główną siecią pokładową. Dzięki temu trzylitrowy silnik V6 generuje moc 350 KM. Za przenoszenie mocy na koła odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów Tiptronic, zawsze w połączeniu ze stałym napędem na cztery koła Quattro.
Na czym polega ten rodzaj napędu? Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) zapewnia najwyższą moc podczas ruszania. Umożliwia też późniejsze korzystanie z dodatkowego doładowania, czyli tzw. boostingu. EAV połączona jest z turbosprężarką spalin, wspiera ją np. podczas przyspieszania z niskim obciążeniem przy niskiej liczbie obrotów.
Efektem jest przede wszystkim dużo mniejsze zużycie paliwa, ale techniczne rozwiązanie przekłada się też bezpośrednio na osiągi. Limuzyna Audi S6 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5 sekund. W przypadku S6 Avant i S7 Sportback wynik jest 0,1 sekundy gorszy. Prędkość maksymalną ograniczono we wszystkich przypadkach elektronicznie do 250 km/h.
Nowe modele są „miękkimi hybrydami”. System mild-hybrid (MHEV) to 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz akumulator litowo-jonowy o pojemności 10 Ah. Energia odzyskiwana podczas hamowania jest potem wykorzystywana podczas dodawania gazu. Dzięki systemowi auto może do 40 sekund „żeglować” z wyłączonym silnikiem.
Do sportowych modeli S zaprojektowano specjalne zawieszenie, standardowo wyposażone w regulację stopnia tłumienia. Sportowe zawieszenie obniża karoserię S6 o 20 mm, a karoserię S7 o 10 mm przy szybkiej jeździe. Adaptive Air Suspension pracuje w trybach „lift” (unosi karoserię gdy jedzie się po wyboistej drodze), „auto” i „dynamic”.
Tradycyjnie dla Audi lista wyposażenia jest bogata, ale lista opcji jeszcze dłuższa. Standardowe hamulce można zamienić na ceramiczne. Standardowe 20-calowe felgi na opcjonalnie 21-calowe. Już jednak nawigacja MMI Navigation Plus wraz z kokpitem cyfrowym Audi Virtual Cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala jest na wyposażeniu bez dopłaty. Standardowo na pokładzie w S6 znajdują się też sportowe fotele z alcantary, a w S7 fotele supersportowe.