Najnowsze dane dotyczące rejestracji z rynku europejskiego po raz kolejny potwierdzają dominującą pozycję Volkswagena na naszym kontynencie. Niemiecki koncern miażdży konkurencję. Z kolei między producentami z miejsc 2-4 trwa zacięta walka. Co ciekawe, cała pierwsza dziesiątka straciła w porównaniu do analogicznego okresu 2018 roku.
Europejskie stowarzyszenie branży motoryzacyjnej ACEA opublikowało marcowe dane dotyczące sprzedaży nowych samochodów osobowych na Starym Kontynencie. Poniższe statystyki obejmują rejestracje za cały pierwszy kwartał dla krajów Unii łącznie z obszarem EFTA:
-
Volkswagen: 458 500 sztuk (-1,3%)
-
Renault: 272 199 (-5,2%)
-
Peugeot: 263 491 (-2,3%)
-
Ford: 262 502 (-10,3%)
-
Opel/Vauxhall: 239 717 (-4,1%)
-
Mercedes-Benz: 214 307 (-6,2%)
-
BMW: 204 400 (-4,3%)
-
Audi: 198 956 (-6,3%)
-
Skoda: 194 344 (-1,2%)
-
Toyota: 188 540 (-4,5%)
Łącznie na europejskim rynku nowych samochodów osobowych zarejestrowano w pierwszym kwartale 2019 roku nieco ponad 4,1 miliona egzemplarzy (-0,9%).
Tymczasem polskie statystyki, opublikowane przez IBRM Samar, świadczą, że nasze gusta są nieco różne od europejskich. W marcu najpopularniejszym samochodem był SUV koncernu Renault, a tuż za nim uplasowały się Toyota i Skoda.
A oto pierwsza dziesiątka ostatniego zestawienia (dane za marzec 2019):
-
Dacia Duster: 1103 egzemplarze
-
Toyota Yaris: 742
-
Skoda Fabia: 600
-
Fiat Tipo: 438
-
Toyota Auris: 397
-
Hyundai Tucson: 354
-
Toyota Corolla: 349
-
Skoda Octavia: 339
-
Skoda Rapid: 326
-
Toyota C-HR: 309
Źródło: IBRM Samar