Jeszcze jeden SUV od Hyundaia. Venue jest mniejszy niż Kona

Jeszcze jeden SUV od Hyundaia. Venue jest mniejszy niż Kona

Dodano: 
Hyundai Venue
Hyundai Venue / Źródło: Hyundai
Ma zaledwie cztery metry długości, jest zatem sporo mniejszy od bardzo dobrze ocenianej Kony. Koreańczycy – wzorem wszystkich innych producentów – chcą zapełnić każdy możliwy segment rynku, dlatego zaprojektowali model Venue.

Tym razem priorytetem była młodość. To właśnie dla najmłodszych kupujących samochody zaprojektowano model Venue, który według designerów miał być młody duchem i zadziorny. Już Kona przyciąga ich uwagę, w Hyundaiu uznano jednak, że potrzebne jest auto o numer mniejsze.

Hyundaia Venue ma bardzo dużych rozmiarów grill, który wygląda jak z prawdziwej terenówki, którą oczywiście nie jest. Światła nowego crossovera również są ostatnim krzykiem motoryzacyjnej mody, te do jazdy dziennej tworzą wąski pas, który umieszczony jest nad głównymi reflektorami.

Hyundai Venue to jedna z premier targów New York Auto Show 2019. Nazwę nowego modelu Koreańczycy wzięli od angielskiego słowa, które oznacza spotkanie, o charakterze kulturalnym lub towarzyskim. Także ona jasno pokazuje, że samochód powstał dla głodnych takich wydarzeń młodych ludzi.

Hyundai Venue może mieć dwukolorowe nadwozie. Dach i lusterka można zamówić polakierowane na kolor kontrastujący zresztą. Na razie nie wiadomo, czy wzorem Kony także Venue będzie miał różne rodzaje napędu. Kona jest dostępna jako auto spalinowe, hybryda plug-in i jako w pełni elektryczny samochód.

Najmniejszy SUV, lub raczej crossover, jest wyposażony w konieczne dziś udogodnienia. Ustawieniami steruje się z poziomu 8-calowego ekranu dotykowego. System można połączyć z Android Auto i Apple CarPlay. Venue ma podgrzewanie przednie fotele, kilka systemów asystujących kierowcy, jak monitorowanie wyjeżdżania przy ograniczonej widoczności z tyłu, aktywny tempomat, czujnik zmęczenia kierowcy i system ostrzegający przed zbyt szybkim zbliżaniem się do poprzedzającego pojazdu.

Hyundai Venue będzie najmniejszym SUV-em koreańskiej marki w Stanach Zjednoczonych. Czy wejdzie też na inne rynki, w tym europejski, na razie nie wiadomo. Popularność tego typu aut o podwyższonym nadwoziu jest na Starym Kontynencie ogromna, nawet większa niż w USA, zatem jest to prawdopodobne.

Czytaj także:
Top 5 sportowych kompaktów na polskim rynku

Źródło: IBRM Samar

Źródło: Hyundai

Czytaj także