Dostawczaki na sportowo. Ford twierdzi, że to ma sens

Dostawczaki na sportowo. Ford twierdzi, że to ma sens

Transit Custom Sport i Transit Courier Sport
Transit Custom Sport i Transit Courier SportŹródło:Ford
Modele Forda z linii Sport sprzedają się coraz lepiej, zatem niemiecka firma postanowiła rozszerzyć ich gamę. Do Transita Connect Sport dołączył nowy Transit Custom SPort.

Transit Custom Sport i Transit Courier Sport w 2018 roku sprzedawały się o ponad 50 procent lepiej niż w 2017 roku. Okazało się, że karkołomny pomysł, żeby dostawczaki uczynić dynamicznymi, sprawdził się.

Na targach pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze Ford zaprezentował Transita Connect Sport, z nowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 120 KM i z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Teraz do oferty użytkowych modeli Forda dołączył nowy Transit Custom Sport, który jest wyposażony w 185-konny silnik wysokoprężny EcoBlue o pojemności 2 litrów. Moment obrotowy samochodu wynosi aż 415 Nm. Model ten stał się przez to najmocniejszym Customem w historii. Auto w sprzedaży pojawi się w połowie 2019 roku, stając się flagowym pojazdem rodziny Transit Sport, liczącej już trzy modele z charakterystycznymi – podwójnymi sportowymi pasami na masce.

– Nie wszystkich zadowalają standardowe białe furgonetki. Sportowe dostawcze Fordy przemawiają do klientów, którzy chcą się wyróżnić – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny pojazdów użytkowych Ford of Europe.

Sprzedaż Transita Custom Sport wzrosła o 58 procent w 2018 roku w porównaniu z rokiem poprzednim i sięgnęła 4402 furgonów, a sprzedaż Transita Courier Sport wzrosła o 52 procent, do 1044 samochodów.

Transit Custom Sport i Transit Courier Sport

Transit Custom Sport – sportowa furgonetka

Największy z nowych Transitów standardowo wyposażony jest w 2-litrowy silnik EcoBlue o mocy 185 KM, w którym zmodernizowano wysokociśnieniowy wtrysk paliwa i ulepszono turbosprężarkę. Klienci mogą wybierać między sześciobiegową manualną lub sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów SelectShift.

Samochód zaprojektowano, by przyciągał wzrok. Oprócz kontrastowych sportowych podwójnych pasów otrzymał muskularny pakiet stylizacyjny nadwozia zawierający dolny spojler przedniego zderzaka, spojlery progowe, spojler i narożniki tylnego zderzaka oraz nakładki przednich i tylnych nadkoli w kolorze nadwozia. Do tego auto postawiono na 17- lub 18-calowych kołach z obręczami ze stopów lekkich. Transit Custom Sport może być teraz wyposażony w cały pakiet ulepszonych systemów wspomagania kierowcy, w tym w aktywnego asystenta parkowania, inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, pomoc w utrzymaniu pasa ruchu i informowanie o obiektach w martwym polu lusterek.

Transit Custom Sport i Transit Courier Sport

Nowy Transit Connect Sport

Sportowo stylizowany jest także model Transit Connect Sport. Ma czarne matowe pasy ze srebrnymi lub pomarańczowymi akcentami, 16-calowe alufelgi, a we wnętrzu częściowo skórzane, podgrzewane fotele kierowcy i pojedynczy fotel pasażera.

Pod jego maską pracuje zmodernizowany silnik 1,5-litra EcoBlue o mocy 120 KM, za przeniesienie napędu odpowiada sześciostopniowa manualna skrzynia biegów.

Transit Courier Sport – najmniejszy z rodziny

Kompaktowy Transit Courier Sport ma wzorowane na większych autach sportowe malowanie na masce i drzwiach przestrzeni ładunkowej, zestaw stylistyczny w kolorze nadwozia, 16-calowe alufelgi oraz sportowe fotele z częściowym wykończeniem skórą z czerwonymi kontrastowymi szwami. Pod maską ma 1,5-litrowy silnik TDCi o mocy 100 KM, połączony z sześciobiegową manualną skrzynią lub 1-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 100 KM.

Czytaj też:
Uszczypliwe życzenia Chevroleta Camaro dla Forda Mustanga. Taka reklama naprawdę śmieszy

Źródło: Ford