Polki najczęściej kupowały samochody ze stajni Opla, z nadwoziem typu hatchback oraz silnikiem benzynowym o małej pojemności. Wbrew stereotypom dotyczącym ulubionych kolorów samochodów kobiet, najczęstszym wyborem była czerń, podczas gdy czerwień znalazła się dopiero na piątym miejscu. Tak wynika z wyliczeń statystyków z AAA Auto, firmy sprzedającej w swoich salonach auta używane.
Niekwestionowanym liderem wśród marek używanych samochodów kupowanych przez kobiety w 2018 roku był Opel, który zdeklasował zwycięzcę rankingu z 2017 roku – Volkswagena. Trzecie miejsce zajął ponownie Ford. Do pierwszej dziesiątki po raz pierwszy zakwalifikował się Hyundai, natomiast BMW wypadło z rankingu Top 10.
| Nr | 2017 | 2018 |
|---|---|---|
| 1 | Volkswagen | Opel |
| 2 | Opel | Volkswagen |
| 3 | Ford | Ford |
| 4 | Toyota | Skoda |
| 5 | Skoda | Audi |
| 6 | BMW | Toyota |
| 7 | Kia | Renault |
| 8 | Nissan | Kia |
| 9 | Audi | Hyundai |
| 10 | Renault | Nissan |
Wśród aut kupowanych przez kobiety w 2018 roku dominowały te wyposażone w silniki benzynowe (78 proc.), drugą lokatę wśród najpopularniejszych silników zajęły diesle (21,96 proc.), a trzecią silniki hybrydowe (0,04 proc.). Jeśli chodzi o nadwozia – Polki najczęściej wybierały hatchbacki (59,2 proc.), SUV-y (12,6 proc.) oraz kombi (11,2 proc.). Zaskakiwać może natomiast dopiero czwarta pozycja sedanów (8,2 proc.). Panie były raczej oszczędne, gdyż wybierały silniki o małej pojemności (niemal 100 proc. aut kupionych przez kobiety w 2018 roku miało silniki o pojemności do 1,6 l).
| Nr | Nadwozie | % |
|---|---|---|
| 1 | Hatchback | 59,19% |
| 2 | SUV | 12,60% |
| 3 | Kombi | 11,24% |
| 4 | Sedan | 8,22% |
| 5 | MPV | 7,79% |
| Nr | Silnik | % |
|---|---|---|
| 1 | 1.2 | 5,07% |
| 2 | 1.2 16V | 4,20% |
| 3 | 1.4 | 3,72% |
| 4 | 1.6 16V | 3,46% |
| 5 | 1.4 16V | 3,37% |
| 6 | 1.6 i | 3,15% |
| 7 | 1.2 TSI | 3,06% |
| 8 | 1.4 TSI | 2,67% |
| 9 | 1.6 | 2,49% |
| 10 | 1.4 i | 2,14% |
Polki w 2018 roku wybierały przede wszystkim samochody używane z manualną skrzynią biegów (90,24 proc.), równocześnie kupowały też stosunkowo dużo (w porównaniu do mężczyzn) aut z automatem (9,76 proc.).
| Nr | Kolor | % |
|---|---|---|
| 1 | Czarny | 19,03% |
| 2 | Srebrny | 18,55% |
| 3 | Szary | 15,70% |
| 4 | Niebieski | 11,55% |
| 5 | Czerwony | 8,84% |
| 6 | Biały | 8,66% |
| 7 | Brązowy | 3,94% |
| 8 | Beżowy | 2,97% |
| 9 | Zielony | 2,80% |
| 10 | Złoty | 2,41% |
