Mitsubishi Pajero to legenda w świecie terenówek, tych prawdziwych, a nie SUV-ów. Pierwsza generacja terenowego auta pojawiła się na rynku w 1982 r. Zadebiutowała na salonie motoryzacyjnym w Tokio, trafiła początkowo na rodzimy japoński rynek, a potem stała się dostępna globalnie. Korzeni Pajero trzeba jednak szukać głębiej niż w latach 80. Pierwowzorami Pajero były m.in. studyjne modele Mitsubishi PX33 (1934), Minica Jeep (1969) czy wreszcie Pajero I (1973).
Obecnie produkowany jest samochód 4. generacji. Pojawił się na rynku w 2006 roku. I właśnie ten model będzie ostatnim w historii. Trzy Diamenty zrezygnowały z Mitsubishi, terenówki nie sprzedają się tak dobrze, jak SUV-y.
Jak donosi Autokult.pl w Polsce w salonach zostało jeszcze tylko kilka Pajero. Napędza je motor 3.2 DID o mocy 190 KM. Wersja trzydrzwiowa kosztuje 217 990, a pięciodrzwiowa 229 990.
Wycofanie modelu z rynku nastąpi stopniowo. Najpierw Pajero zniknie z Europy, a potem z całego świata. Finalne egzemplarze pojadą do klientów na Bliskim Wschodzie i do Australii. W Japonii wyprodukowana zostanie jeszcze partia „Final Edition”.
A potem pozostanie już tylko rynek wtórny.
Czytaj też:
Top 10 najpopularniejszych SUV-ów świata