Konkurs „Chantilly Arts & Elegance, Richard Mille” jest jednym z najważniejszych w branży motoryzacyjnej obok włoskiego w Villa d'Este i kalifornijskiego w Pebble Beach. Renesansowy zamek w małym miasteczku, położonym 50 km na północ od Paryża, jest znany na całym świecie i nadaje konkursowi elegancji wyjątkową atmosferę.
Pomysł konkursu jest również wyjątkowy: światowej sławy projektanci mody dopasowują sukienki w stylu haute couture (najwyższej próby moda) do samochodów. Każdemu autu na wybiegu towarzyszy modelka.
„Konkurs w Chantilly jest ogromnym wydarzeniem dla branży. Wydarzeniem, podczas którego najbardziej wyszukane pod względem designu samochody spotykają się z wymagającą publicznością. Nie wyobrażam sobie lepszych okoliczności do zaprezentowania przyszłościowego designu naszej marki” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista Volkswagena.
ID. Buggy pokazał, że e-mobilność może wiązać się z atrakcyjnym designem. Publiczności podobało się, że wnętrze auta jest minimalistyczne, bez stałego dachu i drzwi. ID. Buggy nawiązuje do kultowych kalifornijskich buggy z lat 60. i 70. i jest ich współczesną interpretacją.