Rzadko kiedy kolejne generacje tak mało się od poprzednich odróżniają jak w przypadku Subaru. Nowy Forester jest niemal idealnie taki sam, jak poprzednik. Poważnych modyfikacji nie zdecydowano się wprowadzić, choć auto powstało na zupełnie nowej platformie.
Samochód jest nieco większy. Wydłużył się, zwiększono rozstaw osi do 2670 mm (o 3 cm), prześwit SUV-a wynosi 22 cm, co pozwala Subaru na sprawne poruszanie się poza utartym szlakiem, charakterystyczne dla aut marki.
Japoński SUV z Plejadami na masce został zbudowany na platformie SGP, która zgodnie z wyjaśnieniami producenta zwiększa sztywność nadwozia i podwozia. Auta na niej budowane mają niżej położony środek ciężkości, a zawieszenie pracuje znacznie lepiej.
Dlaczego nowa platforma? Jak w przypadku większości innych aut, także u Subaru platforma SGP została zbudowana z myślą o przyszłych samochodach oferujących napęd benzynowy i hybrydowy oraz całkowicie elektryczny (pierwsze Subaru na prąd pojawi się w 2021 roku).
Na polski rynek nowy Forester wjeżdża w wersji silnikowej 2.0i-L (e-Boxer). Układ napędowy tworzy czterocylindrowa jednostka benzynowa boxer 150 KM oraz wspomagający ją silnik elektryczny o mocy 16,7 konia (na krótkim dystansie samochód może poruszać się w trybie bezemisyjnym).
Subaru Forester V: wersje i ceny w Polsce
-
Subaru Forester 2.0i-L Trend: ceny od 32 900 euro
-
Subaru Forester 2.0i-L Exclusive: ceny od 35 900 euro
-
Subaru Forester 2.0i-L Exclusive Navi: ceny od 36 900 euro
-
Subaru Forester 2.0i-L Platinum: ceny od 39 900 euro
Dla każdej wymienionej wersji wyposażenia standardem są takie udogodnienia jak m.in. bezstopniowa skrzynia biegów Lineartronic, stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD, a także system X-Mode z dwoma trybami pracy do wyboru oraz pakiet EyeSight zawierający m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz system przedkolizyjnego hamowania awaryjnego.
Czytaj też:
Dwa ulepszone SUV-y z gwiazdą na masce