Mercedes mówi: „To kamień milowy na drodze ku przyszłości”.
Zatem jak ta przyszłość wygląda?
Mercedes-Benz Vision EQS to wizja realna, pionier dla całej rodziny Mercedes-Benz EQ, czyli aut elektrycznych, ale jednocześnie luksusowych. Bo według Mercedesa potrzeba ludzi, by się przemieszczać, nie zmieni się. A potrzeba, by transportować się na dodatek w wyjątkowych pojazdach wręcz ulegnie wzmocnieniu.
Na razie tę wizję można tylko zobaczyć. Vision EQS ma „rozciągnięte” proporcje, które tworzą jeden łuk. Linia nadwozia jest płynna, a prototyp ma majestatyczny wygląd. Sporo jest zewnętrznego oświetlenia, szkło jest na górze, srebro na dole. Luksusowy charakter limuzyny podkreślają wieloramienne 24-calowe obręcze, które swoim wyglądem nawiązują do wzornictwa biżuterii.
Teraz czas na nieco science-fiction. Reflektory Digital Light mają po cztery moduły soczewek holograficznych, które są zintegrowane z nieprzerwanym 360-stopniowym pasem świetlnym. Pozwalają na nieograniczoną liczbę wariantów oświetlenia. Logo marki ma nowe zadania, to 229 podświetlanych pojedynczych gwiazd, które tworzą z tyłu wkomponowany w nadwozie pas świetlny.
Cyfrowa jest przednia osłona (kiedyś: grill), która jest w rzeczywistości pierwszą na świecie matrycą świetlną składającą się z 940 diod LED w trzech wymiarach. Można nią sygnalizować informacje i dozować światło otoczeniu.
Z kolei wnętrze, kabina Vision EQS została zainspirowana światem luksusowych jachtów. Jest łagodna i luksusowa. Deska rozdzielcza tworzy jedną strukturę z nadwoziem, za pomocą górnych elementów wykończenia. Kokpit auta otacza podróżujących, jak na łodzi. Środek wykonany jest z materiałów ekologicznych, użyto zarówno okładzin tradycyjnych, jak i tych zaawansowanych technologicznie. Mikrofibra Dinamica w kolorze krystalicznej bieli wykonana została z przetworzonych butelek PET. Ale jest i drewno klonowe i syntetyczna skóra, o fakturze podobnej do skóry nappa. Do pokrycia podsufitki wykorzystano tkaninę z dodatkiem przetworzonego plastiku „oceanicznego”.
Czas na napęd. Oczywiście jest elektryczny, silniki są przy przedniej i tylnej osi, a akumulator został zintegrowany z podłogą. Moc przekracza 476 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 760 Nm. Vision EQS przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy. Pojazd studyjny oferuje zasięg do 700 km, a „tankowanie” akumulatora do 80 proc. trwa mniej niż 20 minut.
Czytaj też:
Mały, ale wielki. Nowy Mercedes GLB