Chevrolet Corvette Convertible 2020
Chevrolet Corvette powstaje od niemal 70 lat. Zawsze miał silnik z przodu. W nowej generacji umieszczono go centralnie, przed tylną osią, jak w supersamochodach. – Nigdy nie było takiej Vette – chwalą się szefowie koncernu General Motors. Wersja z otwartym dachem też ma silnik z tyłu, jak coupé.
Dlaczego zmieniono wszystko i zrezygnowano z silnika z przodu, za przednią osią? Dlatego, że – jak wyjaśnił Mark Reuss, prezes General Motors „pojazd z silnikiem z przodu osiągnął granice osiągów”. Tymczasem ambicją twórców nowej Corvette było tych osiągów poprawienie.
Chevrolet Corvette Convertible 2020
Twórcy auta, z głównym inżynierem Tadge’em Juechterem postanowili więc odejść od tradycji i zamontować motor jak w Ferrari albo Lamborghini. Na dodatek – wzorem wspomnianych marek – osłonili go szklaną pokrywą, żeby każdy mógł go sobie obejrzeć.
Jaki auto ma motor? Ten sam, co w coupé, z silnikiem nie eksperymentowano. Zastosowano motor wolnossący V8 LT2 typu Small Block. Jego pojemność to 6,2 litra. Moc wynosi 502 KM (choć trzeba dokupić wydech w pakiecie Z51, bo seryjnie to 497 KM), a moment obrotowy 637 Nm (seryjnie 497 KM i 630 Nm). GM mówi, że od 0 do 60 mil/h (czyli do 96 km/h) ósma generacja rozpędza się w czasie krótszym niż 3 sekundy, najszybciej w historii. Osiągów Convertible wciąż nie podano.
Chevrolet Corvette Convertible 2020
„To najbardziej wszechstronna Corvette w historii. Jest autem na długie trasy, dzięki rozwiązaniom z zakresu komfortu także idealnym na co dzień i najlepszym samochodem z centralnie umieszczonym silnikiem na tor wyścigowy” – Tadge Juechter.
Coś w tym chwaleniu się musi być, bo nowa Vette ma przeciwstawne rozwiązania. Jedne sportowe, drugie komfortowe. Z tych drugich to na przykład podnoszone zawieszenie, które unosi auto o 40 mm i zapamiętuje do 1000 lokalizacji, by robić to automatycznie. Albo dwa bagażniki o łącznej pojemności 357 litrów, nie mówiąc o systemach łączności i multimediach.
Chevrolet Corvette Convertible 2020
Z drugiej to sztywna konstrukcja z aluminium, adaptacyjne amortyzatory, gwintowane kolumny, nowy układ kierowniczy, szpera (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) czy ośmiobiegowa skrzynia z dwoma sprzęgłami. Jeśli jedzie się w trybie ręcznym (sterowanie łopatkami), wyłącza sprzęgła. Na torze działa od drugiego do szóstego biegu. A biegi numer 7 i 8 służą wyłącznie do pokonywania odległości na autostradzie.
Chevrolet Corvette Convertible 2020
W wersji Covertible dach składa się z dwóch sztywnych elementów, które kryją się za tylną klapą. Żeby dach rozłożyć lub złożyć pracuje 6 silników elektrycznych. Cały proces składania trwa 16 sekund i może być przeprowadzony do 30 mil na godzinę (48 km/h).
Najlepsze na koniec. Wersja Convertible wymaga dopłaty 7,5 tys. dolarów do coupé. Cennikowo nowa Corvette Convertible startuje od 67 495 dolarów (267 tys. zł).Czytaj też:
Sezon na wiatr we włosach. Jeździmy Porsche 911 Carrera S Cabriolet
Nowa Corvette bez dachu. Moc to jedno, ale cena zwala z nóg, jest tak niska
Dodano:

Chevrolet pokazał odkrytą Corvettę – model Convertible. Auto ma tak jak coupé silnik z tyłu, co wymagało skonstruowania zdejmowanego dachu na nowo. Najciekawsza jest jednak cena samochodu, którego moc to pół tysiąca koni.
Źródło: Chevrolet