Seksowna wersja Audi E-Trona. Nowy model to Sportback

Seksowna wersja Audi E-Trona. Nowy model to Sportback

Audi E-Tron Sportback
Audi E-Tron SportbackŹródło:Audi
Audi E-Tron to pierwszy elektryk marki z czterema pierścieniami na masce. Teraz dołączył do niego bliźniaczy model z opadającą linią dachu, czyli modny SUV-coupé.

Audi E-Tron Sportback
E-Tron Sportback zadebiutował na targach w Los Angeles, to drugi model z linii produktów E-Tron. Audi poszło drogą, którą w tej chwili idą niemal wszyscy producenci, którzy do wersji tradycyjnych swoich SUV-ów i crossoverów dodają może mniej funkcjonalne, ale za to wyglądające bardziej sportowo wersje SUV-coupé. Obok Audi Q7 mamy zatem Audi Q8, do Porsche Cayenne dołączył Porsche Cayenne Coupé, jest też BMW X6 obok BMW X5 oraz Mercedes GLC SUV i GLC Coupé.

Audi E-Tron Sportback
Czy Sportback wyróżnia się szczególnie? Poza opadającą linią dachu i kilkoma stylizacyjnymi zabiegami nie. Ma 408 KM (300 kW mocy) i zasięg wynoszący do 448 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora. Ma matrycowe reflektory diodowe Matrix LED oraz nowoczesne wnętrze, jak jego pierwowzór.

Audi E-Tron Sportback
Elektryczny wóz ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Łącznie dla SUV-a coupé jest do wyboru 13 kolorów nadwozia, w tym nowy kolor niebieski plasma metalik, przewidziany wyłącznie dla modelu E-Tron Sportback.

Audi E-Tron Sportback
Auto na pewno wyróżnia niski współczynnik oporu powietrza (cw to zaledwie 0,25), ale tylko jeśli ma pakiet wyposażenia zewnętrznego S Line i wirtualne lusterka boczne. Audi E-Tron Sportback 55 Quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Jeśli kierowca zmieni tryb jazdy z D na S i do końca wciśnie pedał gazu, to aktywuje tryb boost. W trybie tym napęd wytwarza przez osiem sekund moc systemową 408 KM i moment obrotowy 664 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h w takim trybie zabiera wówczas 5,7 sekundy.

Audi E-Tron Sportback
Auto ma standardowo regulowane tryby jazdy za pośrednictwem Audi Drive Select (siedem profili) oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension z regulacją stopnia tłumienia. Przy większych prędkościach obniża karoserię (o 76 mm).

Audi E-Tron Sportback
Lista wyposażenia standardowego i dodatkowego jest bardzo długa, to m.in. ponad 30 systemów wspomagania kierowcy, wirtualny kokpit, system nagłośnienia Bang & Olufsen i wiele więcej.

Audi E-Tron Sportback
Cennik i data polskiej premiery na razie nie są znane.
Czytaj też:
571 koni mocy w nowym Audi S8

Źródło: Audi