Nowy Opel Insignia. Debiutuje „sportowiec” GSi

Nowy Opel Insignia. Debiutuje „sportowiec” GSi

Opel Insignia GSi
Opel Insignia GSi Źródło: Opel
Opel zaprezentował Insignię po zmianach, w tym sportową wersję auta. Wóz można będzie kupić w Polsce już od lutego 2020 roku, jako limuzynę bądź kombi. Najmocniejszy silnik ma moc 230 KM.

Opel Insignia GSi
Najbardziej emocjonująca Insignia GSi wyróżnia się wizualnie. Przypominające kły pionowe wloty powietrza z przodu oraz przedni spojler sprawiają, że nie sposób pomylić jej z modelem ze słabszym silnikiem. Insignia GSi debiutuje z nowym 2-litrowym turbodoładowanym motorem benzynowym o mocy 230 KM i nową 9-biegową automatyczną przekładnią. Ale to nie wszystko, wóz ma także elektryczno-hydrauliczny układ wspomagania hamulców, mechatroniczne zawieszeniem FlexRide oraz napęd na cztery koła Twinster z wektorowaniem momentu obrotowego.

Opel Insignia GSi
Insignia po zmianach dostępna będzie z nowymi i oszczędnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Oszczędność, wymagana przez nowe normy emisji, to także zasługa nowych skrzyń biegów o zmniejszonym tarciu wewnętrznym. Do wyboru będą: sześciobiegowa skrzynia manualna, przekładnia bezstopniowa oraz 8- lub 9-biegowe automaty.

Opel Insignia GSi
Jak i w przypadku innych faceliftingów, także w tu po zmianach flagowy Opel wykonany jest w środku z materiałów lepszej jakości. Fotele mają więcej komfortowych funkcji, można je zamawiać z różnymi wersjami tapicerki z tkaniny, skóry i Alcantary. Auto po liftingu dostało też nowe reflektory pikselowe IntelliLux LED. Teraz składają się one łącznie z 168 segmentów, reagują szybciej i precyzyjniej, bez oślepiania kierowców w pojazdach poprzedzających i nadjeżdżających z przeciwka.

Opel Insignia GSi
Na szczycie oferty znajduje się GSi. Ma sportowy napęd na cztery koła z wektorowaniem momentu obrotowego, unikatowy segmencie. W trybie AWD dwa sprzęgła zastępują konwencjonalny mechanizm różnicowy na tylnej osi i przekazują na każde koło dokładnie tyle mocy, ile potrzeba w danych warunkach jazdy. Dzięki tej technologii wóz jest zwrotniejszy na zakrętach, lepiej jeździ po łukach drogi i ma lepszą przyczepność. Insignia GSi otrzymała ostatnie szlify na legendarnej „Północnej Pętli” toru Nürburgring. Ma też czterotłoczkowe hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami i sportową charakterystykę układu kierowniczego.

Opel Insignia GSi
W montowanym standardowo w Insignii GSi zawieszeniu FlexRide do wybranego przez kierowcę trybu dostosowuje się praca amortyzatorów, układu kierowniczego, pedału przyspieszenia oraz punkty zmiany przełożeń w dziewięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów. Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy: Standard, Tour, Sport oraz Competition. Nowa Insignia w podstawowej wersji ma silnik benzynowy 1.4 o mocy 145 KM lub diesla 1.5 o mocy 122 KM. Mocniejsze Insignie mogą być wyposażone w czterocylindrowego diesla 2.0 (ta jednostka będzie wprowadzona nieco później) lub w silniki benzynowe 2.0 o mocy 200 KM. Moc 230 KM zarezerwowana jest dla wersji GSi.
Czytaj też:
Wyjechał na czołówkę… radiowozowi. Bez prawka

Źródło: Opel