O wnioskach naukowców potwierdzających obiegowe opinie donosi „Auto Motor i Sport”. Na Uniwersytecie w Helsinkach wykonano badania, które zostały opublikowane w „International Journal of Psychology”. Naukowcy wzięli pod lupę zachowania 1892 kierowców z Finlandii. Za pomocą testów podzielono ich na 5 grup, w zależności od rodzaju osobowości – neurotycznej, ekstrawertycznej, otwartej na doświadczenia, ugodowej i sumiennej. To tzw. Wielka Piątka, z angielska OCEAN (od pierwszych słów rodzajów osobowości po angielsku).
Po analizie okazało się, że chamscy, nieprzyjemni charakterologicznie kierowcy mieli droższe auta od tych pozostałych, milszych i spokojniejszych. Co zaskakujące, byli to głównie mężczyźni.
Czy kierowcy BMW, Audi i Mercedesów są charakterologicznie nieprzyjemni z powodu bogactwa? Naukowcy twierdzą, że nie. Cechuje ich agresja, nieumiejętność osiągania kompromisu, nieprzyjemny charakter, który często, choć nie zawsze, pomaga osiągnąć sukces w biznesie. A finansowy sukces automatycznie przekłada się na kupno lepszego samochodu, z górnej półki.
Czytaj też:
Białystok. Kłótnia kierowców skończyła się strzelaniną